به گزارش کسب و کار نیوز، محمدمهدی برادران امروز در حاشیه پنجمین همایش و نمایشگاه فرآوردههای آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته (ایران کازمتیکا) در هتل المپیک تهران در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه راهبردی صنعت آرایشی، بهداشتی و شوینده امروز در این نمایشگاه رونمایی شد که در این برنامه تلاش میکنیم در زمینه رشد تولید و صادرات و افزایش کیفیت، هدفگذاری کمی سالانه داشته باشیم.
وی افزود: سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۰۰ شناسه کالای آرایشی و بهداشتی ثبت شده بود اما امروزه تنوع محصولات آرایشی و بهداشتی به ۳۱ هزار و ۸۰۰ مورد رسیده است که نشانگر افزایش تنوع محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده در سال جاری است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ درصد رشد صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی را داشتهایم و به عدد ۱۰۸ میلیون دلار صادرات این محصولات در ۹ ماهه سال جاری رسیدهایم. برادران درباره عرضه اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی بیان کرد: شبکههای فروش اینترنتی با رعایت الزامات سازمان غذا و دارو و معاونت توسعه تجارت وزارت صمت، میتوانند به عنوان شبکههای مکمل برای فروش دارو فعالیت کنند مشروط به این که شناسه کالاها را درج و از عرضه کالاها و داروهای قاچاق پرهیز کنند.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین درباره درج نامهای انگلیسی روی محصولات آرایشی و بهداشتی و عدم توجه به درج عناوین به زبان فارسی، تصریح کرد: متاسفانه باید این ضعف را بپذیریم که در صنعت و جامعه، نسبت به ادبیات فارسی، کمتوجه هستیم؛ محصولات آرایشی بهداشتی که عرضه میشوند مجوزهای وزارت صمت و وزارت بهداشت را اخذ می کنند و باید نسبت ۷۰ درصد زبان فارسی و ۳۰ درصد زبانهای خارجی برای مندرجات روی این محصولات، رعایت شود.