صفحه اصلی / اسلایدر / معاون وزیر صمت: باید به سمت تولیدات صادرات‌محور حرکت کنیم
معاون وزیر صمت: باید به سمت تولیدات صادرات‌محور حرکت کنیم

معاون وزیر صمت: باید به سمت تولیدات صادرات‌محور حرکت کنیم

کسب و کار نیوز- معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فصل اول اقدامات اولیه برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف را پشت سر گذشته‌ایم و اکنون فضا عوض شده و نیاز داریم به سمت تولیدات صادرات‌گرا حرکت کنیم که برای پیشرفت در این مسیر ریل‌گذاری‌های موردنیاز نیز انجام شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، «سید محمد موسوی» در افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام، اظهار کرد: ما سال‌هاست در تحریم قدم می‌زنیم. سال گذشته در سفر به یکی از کشورهایی که به‌خاطر جنگ اوکراین تحریم شده بود، درباره تجهیزات ایران در حوزه فناوری صحبت کردیم و آنها تعجب کردند که چطور ما با وجود ۴۴ سال تحریم به این تجهیزات دست یافته‌ایم در حالی که آنها دچار مشکلات زیادی شده بودند. وی افزود: اتفاقاتی که امروز در حوزه فناوری رقم رخ داد به مدد فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و باید از آن‌ها تقدیر کرد. اگر در این جلسه بتوانیم این مفهوم را تبیین کنیم و تقسیم کاری با حضور ذی‌نفعان انجام بدهیم، بهترین کار را انجام داده‌ایم.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: ما میراث‌دار یک دهه عدم تحرک هستیم. یک دهه وادادگی که فقط حرف و توییت داشتیم. شرکت‌های راکدی که در حوزه صمت است، آن‌قدر زیاد بودند که گفتنی نیست. شرکت هپکو که افتخار ایران است چند سال تعطیل بود اما توانستیم در دولت سیزدهم آن را احیا و راه‌اندازی کنیم. تولید در هپکو امسال به ۶۰۰ عدد می‌رسد که نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

موسوی تاکید کرد: فصل اول اقدامات اولیه را انجام دادیم و فضا عوض شده و یک قدم جلو رفته‌ایم. اکنون نیاز داریم به سمت تولید صادرات‌گرا حرکت کنیم. برای این کار ریل‌گذاری انجام شده است. دی ماه تفاهم‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا است که واردات اوراسیا ۳۵۰ میلیارد دلار است. باید در دولت برای رفع موانع کمک کنیم تا بتوانیم به جهش اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی گفت: همکاری‌های موثر با وزارت ارتباطات و سندیکای مخابرات داریم و اتفاقات مهمی را رقم زدیم. امیدوارم بتوانیم با بلوغ در کیفیت و قیمت به تولید صادرات‌گرا دست پیدا کنیم. این یک کار خداپسندانه است که باید در این کشور رقم بزند.

سالانه حدود ۸۰ نمایشگاه در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود

«احمدرضا علایی طباطبایی» مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: سالانه حدود ۸۰ نمایشگاه در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود که ۹۵ درصد توسط بخش خصوصی به نتیجه می‌رسد؛ اما نمایشگاه تلکام را امسال خودمان برگزار کردیم؛ چرا که اهمیت ویژه‌ای داشت. ۲ ویژگی نرم افزار و سخت افزار که در دل این نمایشگاه وجود آن را متمایز می‌کند. در هر ۲ حوزه نیاز است از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده بهینه انجام داد. وی افزود: امروز به جز نمایشگاه تلکام، پنج نمایشگاه دیگر در حال برگزاری است، اما ظرفیت این نمایشگاه از بقیه بیشتر است. در این نمایشگاه میزبان بیش از ۱۶۰ شرکت داخلی و خارجی و هیات‌های تجاری از ۹ شرکت دنیا هستیم.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام) شنبه ۲ لغایت ۵ دی‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود. این نمایشگاه محلی برای گردهمایی فعالان حوزه مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

همچنین مطالعه کنید:

تمرکز وزارت صمت بر تأمین نقدینگی بنگاه‌های بزرگ و کوچک

به گزارش کسب و کار نیوز، علی گلشنی با حضور در غرفه ایسنا در بیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.