صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / رتبه بندی با هدف شفاف سازی و جلوگیری از قاچاق معکوس موبایل
رتبه بندی با هدف شفاف سازی و جلوگیری از قاچاق معکوس موبایل

با حضور تأمین کنندگان و توزیع کنندگان سخت افزار موبایلی انجام شد:

رتبه بندی با هدف شفاف سازی و جلوگیری از قاچاق معکوس موبایل

کسب و کار نیوز- سومین جلسه هم‌اندیشی تبیین شاخص‌های ارزیابی و رتبه بندی کسب و کارهای زیست بوم موبایل ایران با حضور تأمین‌کنندگان و توزیع‌کنندگان موبایل و تجهیزات جانبی در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی مرکز پات اکوسیستم موبایل ایران؛ در ابتدای این نشست محمدرضا عالیان دبیر کنگره زیست‌بوم موبایل ایران به تشریح سرفصل‌های و شاخص‌های ارزیابی کسب و کارها پرداخت و گفت: پس تحقیقات و مطالعات صورت گرفته طی ۲ سال گذشته، نقشه شماتیکی از زیست بوم موبایل برای کشور طراحی شد که همگام با رویکرد حاکمیت در راستای اهداف توسعه اقتصاد دیجیتال است.
وی ادامه داد: نگاه فعلی سیاستگذاران به ویژه وزارت صمت یک نگاه زیست‌بومی به تمام صنایع است و ما هم سعی کرده‌ایم در همین راستا نقشه جامعی طراحی کنیم تا تمام اجزای زیست بوم مذکور را شامل شود. در گذشته تنها چیزی که به اسم زیست بوم اطلاق می‌شد، زیست بوم نوآوری بود که شامل فضای استارتآپی کشور بود و پس از آن زیست‌بوم دیگری آرام آرام به اسم فینتک ایجاد شد و شرکت‌هایی که در حوزه خدمات مالی فعالیت می‌کردند، وارد این چرخه شدند. اما آنچه که اینک با آن روبرو هستیم، زیست بوم وسیع‌تر به نام موبایل است که از چندین زیست بوم در هم تندیده شده، ایجاد شده است.
دبیر کنگره و جایزه ملی زیست‌بوم موبایل ایران خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند و مهم در زیست‌بوم، رتبه‌بندی و شناخت جایگاه فعالیت است، علی‌القاعده چیزی که در فرآیند رتبه‌بندی قرار است اتفاق بیافتد، ارزیابی ۹ گروه کالایی است.
وی افزود: درصددیم تا شاخص‌ها و معیارها را براساس الگو‌هایی که مرسوم است با همفکری فعالین و کارشناسان هر گروه، تعیین کنیم. از این رو با گروه‌های مختلفی اعم از فعالین صنعت فینتیک و رمز ارزی‌ ، بلاکچین و تولیدکنندگان صحبت و جلسات هم‌اندیشی داشته‌ایم و در روزهای آتی باید با شرکت‌های خدماتی‌ نیز جلسه‌ای برگزار کنیم.


رتبه بندی با هدف شفاف سازی و جلوگیری از قاچاق معکوس
دبیر برگزاری رویداد جایزه ملی زیست‌بوم موبایل ایران با اشاره به مزایای رتبه‌بندی شرکت‌ها گفت : یک سری مشوق‌ها وجود دارد که شامل ۲۵ آیتم خواهد بود که باهمفکری هم و فعالین این عرصه، به صورتی تبیین خواهیم کرد که برای همه گروه‌ها ارزشمند باشد .
وی افزود: ما چند آیتم را در این معیارها و شاخص‌ها آورده‌ایم که دغدغه‌ بسیاری از شرکت‌ها است و باعث می‌شود که جایگاه واقعی شرکت‌ها مشخص شود .
عالیان در ادامه گفت: در ارزیابی شرکت‌های تامین کننده، یکی از معیارها، میزان گوشی‌های فعال شده‌است که توسط شرکت مورد ارزیابی، وارد کشور شده‌است. این شاخص ضریب فعال‌سازی گوشی‌های وارداتی در شبکه ارتباطی کشور را مشخص می‌کند و ابزاری در راستای شفاف‌سازی و جلوگیری از قاچاق معکوس محسوب می‌شود.
عالیان در پایان به تببین و تشریح هرکدام از معیارها و شاخص‌های ارزیابی شرکت‌ها پرداخت و گفت: معتقدیم با اجرای طرح ملی رتبه‌بندی کسب و کارها، تصویری واقعی از ظرفیت و توانمندی فعالین زیست بوم دریافت خواهیم کرد.
در ادامه این جلسه هر کدام از سرفصل‌های مورد اشاره قرائت و به بحث و گفتگو پرداخته شد و هرکدام از حاضران و فعالان این صنف نظرات خود را در مورد معیارها عنوان کردند.

 

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.