مجموعه صبا از سال ۱۳۷۶ تولید لوله مبلی و قوطی صنعتی را در کارخانه نورد و پروفیل ساوه آغاز کرد و با هدف تامین نیازهای صنعتگران، محصولات خود را به بازار داخل عرضه کرد. مشتریان اصلی صبا پروفیل شامل صنایع قطعه سازی و خودروسازی، مبلی کاران و تولیدکنندگان صندلی، اگزوز، کانکس، کانتینر و دوچرخه می شود. به دلیل استقبال گروه های مشتری هدف، صبا پروفیل در طی چند سال نخست فعالیت خود، تنوع محصولاتش را گسترش داد تا به خوبی پاسخگوی تقاضای آنها باشد.
در سال ۱۳۸۵، مجموعه صبا خطوط برش بندلی NC خود را راه اندازی کرد تا خدمات هرچه بهتری را به مشتریان خود ارائه دهد. در حال حاضر، صبا پروفیل با شش خط برش NC بندلی، لوله و پروفیل فعالیت خود را ادامه می دهد و ظرفیت برش روزانه در کارخانه صبا پروفیل حداقل ۵۰ هزار قطعه در روز است.
علاوه بر این، صبا پروفیل به عنوان تنها مجموعه تخصصی برش لوله و پروفیل در ایران فعالیت می کند که دستاورد بزرگی محسوب می شود. این شرکت در سال ۱۳۹۰ خطوط کشش سرد لوله و پروفیل خود را راه اندازی کرد تا با استفاده از بهترین دستگاه های روز دنیا در این صنعت، انواع لوله و پروفیل با مقاطع دلخواه تولیدکنندگان و صنعتگران را به تولید برساند.
شش خط کشش سرد فعال در مجموعه صبا در حال حاضر ظرفیت روزانه ای معادل ۲۰ تن فرمینگ را فراهم کرده است. اولویت صبا پروفیل در طی چند سال فعالیت ارائه بهترین محصول با کاملترین و دقیق ترین خدمات به مشتریان هدف بوده است. علاوه بر این، ارائه بهترین قیمت و کیفیت یکی از مهم ترین اهداف مجموعه صبا بوده است که در کسب و کارهای صنعتی همواره چالش های زیادی را به دنبال دارد.
طی چند سال فعالیت و افزایش چشمگیر مشتریان، مجموعه صبا تصمیم گرفت تا برای ساماندهی بهتر اطلاعات مشتریان و حفظ کیفیت خدمات دهی از راهکارهای مدرن مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کند. در این مقاله می توانید تجربه ای که شرکت صبا پروفیل با نرم افزار CRM دانا به دست آورده است را مطالعه کنید یا برای دیدن ویدیو داستان موفقیت گروه صنعتی صبا اینجا کلیک کنید.
چطور تصمیم گرفتید از یک راهکار CRM استفاده کنید؟
به گفته خانم مهندس فولادی مهر، مدیر CRM شرکت صبا پروفیل، این مجموعه با بیش از ۳۵ سال سابقه فعالیت در صنعت لوله و پروفیل، در حال حاضر با بیشتر از ۲۵۰ کارخانه و کارگاه همکاری دارد. علاوه بر این، مجموعه صبا با بزرگترین کارگاه PLC برش لوله و پروفیل همراه با تکنولوژی پیشرفته کشش سرد و پولیش اوربیتالی به ارائه انواع محصولات در این حوزه مشغول است.
خانم فولادی مهر به این موضوع اشاره می کند که صبا پروفیل نیز مانند بسیاری از کسب و کارهای تولیدی و صنعتی دیگر، به شیوه سنتی فعالیت می کرد. در طی چند سال فعالیت این شرکت، اطلاعات مشتریان به صورت پراکنده و به شیوه های سنتی ثبت می شد. طبیعتا با گذشت زمان و افزایش تعداد مشتریان و تنوعی که در نیاز و تقاضا وجود داشت، مدیریت این اطلاعات به یک فرایند دشوار و زمان بر تبدیل شد.
به همین دلیل یکی از مهم ترین دلایلی که تصمیم گرفتیم از یک راهکار CRM مدرن استفاده کنیم یکپارچه سازی تمام اطلاعات مشتریان در یک پایگاه داده واحد بود که هر زمان به آنها نیاز داشتیم به راحتی قابل دسترس باشد.
چرا نرم افزار CRM دانا را انتخاب کردید؟
مهندس فولادی مهر توضیح می دهد که برای انتخاب یک راهکار مناسب به سراغ چند گزینه داخلی رفتیم. بعد از بررسی ویژگی ها و نحوه استفاده راهکارهای مختلف، در نهایت نرم افزار دانا را انتخاب کردیم. علت اصلی انتخاب دانا، همگام بودن آن با استانداردهای روز دنیا بود و امکاناتی که در این نرم افزار ارائه می شد به طور کامل پاسخگوی نیازهای مجموعه صبا بود.
تعداد تماس های دریافتی مجموعه صبا بالا است و برای حفظ کیفیت ارائه خدمات نیازمند این بودیم که در سریع ترین زمان به تماس ها پاسخ بدهیم. همچنین، برای ارسال سریع پیش فاکتورها و پیگیری های بعد از آن به یک راهکار نرم افزاری کارآمد نیاز داشتیم که نرم افزار CRM دانا یک گزینه ایده آل بود.
در طول یک روز کاری، بخش فروش و پیش فاکتور یکی از پرکاربردترین بخش های نرم افزار سی آر ام دانا است که از آن استفاده می کنیم و با به کارگیری این راهکار توانستیم به میزان قابل توجهی در زمان صرفه جویی کنیم. علاوه بر این، ماژول گزارش دهی دانا اطلاعات جامعی شامل میزان فروش، تعداد پیش فاکتورهای ارسال شده برای مشتریان و در نهایت سود به دست آمده از سفارشات را به صورت آنی و یکپارچه در اختیار ما قرار می دهد که به تسهیل امور مدیریتی منجر می شود.
استفاده از دانا چه تغییراتی را در صبا پروفیل به دنبال داشته است؟
خانم فولادی مهر ضمن اشاره به اینکه نرم افزار CRM دانا امکان دسترسی آنی و یکپارچه به اطلاعات مشتریان را فراهم کرد، اضافه می کند که بخش هپی کال (Happy Call) نرم افزار سی آر ام دانا مزایای زیادی را برای روند ارائه خدمات مجموعه صبا به همراه داشته است.
محصولاتی که توسط صبا پروفیل به مشتریان ارائه می شود عمدتا دارای خدمات نیز هست. به لطف ماژول هپی کال که اطلاعات تمام مشتریان در آن ثبت می شود، می توانیم به راحتی از رضایتمندی مشتریان نسبت به خرید اخیر مطمئن شویم.
همچنین در صورتی که مشتری به نوعی پشتیبانی یا راهنمایی بیشتر نیاز داشته باشد، نرم افزار CRM دانا این امکان را در دسترس ما قرار می دهد تا هیچ کدام از مشتریان خود را فراموش نکنیم. رضایت مندی مشتریان یکی از مهم ترین ارزش های سازمانی مجموعه صبا است که از زمان شروع فعالیت این مجموعه در صنعت لوله و پروفیل در دستور کار قرار داشت و پس از به کارگیری نرم افزار دانا، موفق شدیم خدمات سریع تر و موثرتری را به مشتریان گرانقدر خود ارائه دهیم.
عملکرد تیم پشتیبانی دانا پرداز را چطور ارزیابی می کنید؟
خوشبختانه دانا پرداز خدمات پشتیبانی را از طریق کانال های مختلفی ارائه می دهد. ما در مجموعه صبا اکثر مواقع از ثبت تیکت برای دریافت پشتیبانی استفاده می کنیم. در بسیاری از موارد که درخواست پشتیبانی ثبت کرده بودیم، طی چند ساعت موفق به دریافت پاسخ و پشتیبانی لازم شدیم. به این ترتیب نیازی نبود تا برای پرسیدن سوالات چند بار در روز با واحد پشتیبانی دانا پرداز تماس تلفنی بگیریم و یا ایمیل ارسال کنیم. در نهایت با توجه به ارائه پشتیبانی مستمر پس از خرید و راهنمایی در مورد نحوه استفاده موثر از قابلیت های نرم افزار CRM دانا، از تیم پشتیبانی دانا پرداز کمال تشکر و قدردانی را داریم.