صفحه اصلی / اسلایدر / خریداران بازار طلا غیب شدند/ یک اتفاق جدید در بازار طلا و سکه
خریداران بازار طلا غیب شدند/ یک اتفاق جدید در بازار طلا و سکه

خریداران بازار طلا غیب شدند/ یک اتفاق جدید در بازار طلا و سکه

کسب و کار نیوز- فعالان بازار طلا معتقدند؛ متقاضی بازار طلا در طول امسال نسبت به سال گذشته حدودا نصف شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بازار طلا و سکه این روزها خالی از مشتری است؛ این گفته فعالان بازار است که عنوان می‌کنند شدت نوسانات قیمتی در بازار طلا و سکه و البته قیمت‌های بالا باعث شده که از ابتدای سال تعداد مشتریان به نیمی کاهش یابد.

با این حال، نوسان قیمتی در بازار طلا و سکه در هفته‌های اخیر به دلیل نوسان قیمت جهانی طلا افزایش یافته است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت اونس طلا در حالی که تقریبا نیمه مهرماه به که کانال یک هزار و ۸۰۰ دلار رسیده و عدد یک هزار و ۸۱۲ دلار را تجربه کرده بود، حالا در کانال ۲ هزار دلار قرار گرفته است. به این شکل که در ۱۱ آذرماه تا حد ۲ هزار و ۷۲ دلار بالا رفته بود و حالا نیز در بازار جهانی در قیمت ۲ هزار و ۲۲ دلار قرار دارد.

خریداران بازار طلا غیب شدند/ یک اتفاق جدید در بازار طلا و سکه

در این شرایط، تحلیلگران عقیده دارند اگر اقتصاد آمریکا در اوایل ۲۰۲۴ بهبود پیدا نکند، طلا به یک رکورد جدید می‌رسد.

بر همین اساس، بازار طلا و سکه ایران نیز تحت‌تاثیر تغییرات اونس جهانی طلا، در رفت و برگشت قیمتی قرار دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طول یک هفته گذشته قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان و در طول یک ماه گذشته ۲۳ هزار تومان گران شده است.

قیمت سکه نیز در یک هفته گذشته رشد ۴۴۹ هزار تومانی و در طول یک ماه گذشته ۶۹۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

ابراهیم محمدولی، فال بازار طلا در همین رابطه می‌گوید: به نظر می رسد نوسانات هنوز گریبان قیمت بازار طلا را رها نکند و این شرایط ادامه‌دار بازار را همچنان در رکود نگه دارد. برای این هفته احتمال دارد در بخش قیمت‌ها شرایط فعلی ادامه داشته باشد.

محمدولی تغییرات روزانه قیمت طلا را عامل اصلی رکود می‌داند و عنوان می‌کند: تجربه نشان می دهد زمانی که نوسانات بازار روبه افزایشی است، خرید طلا نیز بیشتر می‌شود چون متقاضی احساس می‌کند در این شرایط سرمایه‌اش مازدای خواهد داشت.

این فعال بازار طلا در پاسخ به این سوال که پس از پایان ایام فاطمیه تقاضا در بازار افزایش خواهد یافت نیز تصریح می‌کند: با وضعیت موجود در بازار طلا، انتظار معجزه نمی‌توان داشت همیشه اسفند ماه وضعیت بازار مناسب بوده است باید ببینم امسال نیز این شرایط تکرار می‌شود یا خیر اما نوسان قیمت امسال تا به امروز نگذاشته تا بازار رشد کند.

به گفته وی، متقاضی بازار طلا در طول امسال نسبت به سال گذشته حدودا نصف شده است.

محمدولی نوسان اونس جهانی را نزدیکی پایان سال میلادی عنوان می‌کند و می‌گوید: در پایان سال میلادی دولت‌ها سعی می‌کنند کسری خود را جبران کنند و در بازار خرید و فروش انجام دهند که در حال حاضر به نظر می‌رسد اثرات این شرایط بر بازار حاکم است به همین دلیل ممکن است این تغییرات قیمت تا اسفند ادامه داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

ایران دهمین تولیدکننده بزرگ مواد معدنی دنیا است

به گزارش کسب و کار نیوز ، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران در نشست نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.