صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از اقتصاد ملی ۱.۵ درصد شد
سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از اقتصاد ملی ۱.۵ درصد شد

سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از اقتصاد ملی ۱.۵ درصد شد

کسب و کار نیوز- رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:‌در حال حاضر سهم اقتصاد دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی 1.5 درصد است.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدصادق خیاطیان در مراسم رویداد فناوری دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل در محل این صندوق با بیان اینکه از مرحله ترویج و فرهنگ‌سازی دانش‌بنیان عبور کرده‌ایم گفت: در حال حاضر سهم اقتصاد دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور ۱.۵ درصد است که در برنامه هفتم هدف گذاری شده است این سهم به ۷ درصد برسد که نیازمند جهش در شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

وی گفت: فناوری عامل اقتدار و توسعه اقتصادی کشور است و فناوری رکن مهمی در توسعه به‌شمار می‌رود. وی همچنین از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد سهم بیشتری از بازار حمل و نقل به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

در این مراسم همچنین میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی گفت: اولویت حمل و نقل و ترانزیت در قانون برنامه ششم و هفتم در بخش ریلی است. وی گفت: در حال حاضر محصولات ترانزیتی مانند کود پتاس از شمال روسیه در سولیکام از طریق ریل به مسافت ۴۸۰۰ کیلومتر به بندرعباس منتقل می‌شود و از طرف دیگر به دریای سیاه در کمتر از ۲۰ روز منتقل می‌شود.

مدیرعامل راه آهن گفت:‌در حال حاضر ۱۶ هزار کیلومتر ریل در کشور و ۳۰ هزار واگن باری در کشور فعالیت می‌کند و به ارائه خدمات حمل و نقل و ترانزیت می‌پردازند.

همچنین مطالعه کنید:

۱.۸ میلیون سهامدار از طریق سجام سود دریافت کردند

به گزارش کسب و کار نیوز، جزییات واریز سود سهامداران در هفته اول تیرماه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.