صفحه اصلی / اصناف / استفاده از ظرفیت اتحادیه‌های صنفی برای نظارت مستمر بر بازار
استفاده از ظرفیت اتحادیه‌های صنفی برای نظارت مستمر بر بازار

استفاده از ظرفیت اتحادیه‌های صنفی برای نظارت مستمر بر بازار

کسب و کار نیوز- معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در آستانه فرارسیدن شب یلدا با اشاره به تشدید طرح نظارت و بازرسی در ایام شب یلدا گفت: معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران طی نامه‌ایی به کلیه‌ روسای اتاق‌های اصناف سراسر کشور، بر ضرورت تشدید طرح نظارت و بازرسی در ایام شب یلدا تأکید کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بهنام نیک‌منش افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل پاییز و فرارسیدن شب یلدا و به تبع آن افزایش تقاضای مردم برای خرید کالاهایی مانند خشکبار، میوه، شیرینی، گل و ….و با توجه به احتمال افزایش غیرمتعارف قیمت این اجناس در بازار، ضروری است تا واحدهای بازرسی و نظارت، با حداکثرظرفیت اتحادیه‌های صنفی، گشت‌های مشترک با سازمان‌های ذیربط تشکیل داده و به صورت مستمر، بازار مصرف را کنترل کنند.
وی ادامه داد: تثبیت قیمت و حفظ آرامش بازار، همچنین صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از مهم‌ترین اهداف اتاق اصناف ایران، همزمان با فرارسیدن شب یلدا است.
نیک‌منش همچنین با اشاره به افزایش تقاضا برای مصرف برخی کالاها از جمله برنج، قند و شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، روغن خوراکی و آجیل و خشکبار در ایام پیش رو اظهار امیدواری کرد که با تأمین به موقع کالاهای پرمصرف و ضروری در بازار، علاوه بر برقراری آرامش از سوء استفاده‌های احتمالی برخی از افراد فرصت‌طلب و سودجو ممانعت شود.
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از آغاز طرح نظارتی ویژه شب یلدا از ۲۰ آذرماه نیز خبر داد و تأکید کرد: نظارت ویژه بر میوه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، آجیل‌فروشان و گل‌فروشی‌ها انجام می‌شود.
وی در خصوص نرخ‌نامه و قیمت‌گذاری اقلام مورد نیاز شب یلدا گفت: محصولات عرضه‌شده در شب یلدا قیمت مصوب ندارند و نرخ‌گذاری آنها براساس عرضه و تقاضا و نرخ متعارفی است که اتحادیه‌های مربوطه اعلام می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

نرخ بلیت یک‌طرفه اربعین از تهران ۵ میلیون تومان شد/ممنوعیت فروش چارتری بلیت اربعین

به گزارش کسب و کار نیوز، وی ادامه‌داد: صدور بلیت بصورت یک طرفه یا دو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.