صفحه اصلی / اسلایدر / منظور: سال آینده فشار مالیاتی بر مردم نداریم
منظور: سال آینده فشار مالیاتی بر مردم نداریم

منظور: سال آینده فشار مالیاتی بر مردم نداریم

کسب و کار نیوز- رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تأکید بر "نرخ‌های مالیاتی ثابت مانده است و افزایش ضرایب مالیاتی در سال آینده نداریم" گفت: افزایش ۴۹.۸درصدی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده ناشی از شناسایی مؤدیان جدید و تورم درآمدهاست.

به گزارش کسب و کار نیوز، داوود منظور در گفتگو با رادیو درباره مالیات در سال آینده گفت: در سال آینده میزان درآمدهای مالیاتی را ۱۱۲۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم که از چهار بخش تأمین می‌شود؛ مالیات بر اشخاص حقوقی و شرکت‌ها، مالیات بر درآمدها که عمدتاً شامل مشاغل، حقوق و دستمزد است، مالیات از فروش کالا و خدمات و مالیات ثروت مثل مالیات از نقل و انتقالات، مالیات بر ارث.

وی افزود: مالیات بر اشخاص حقوقی و مالیات بر کالا و خدمات که عمدتاً مالیات بر ارزش افزوده است بیشترین سهم را از درآمدهای مالیاتی دارند؛ به‌گونه‌ای که سال آینده پیش‌بینی کردیم درآمدهای مالیاتی ۴۹.۸ درصد افزایش یابد که از این میزان افزایش ۵۳ درصد آن از رشد مالیات بر اشخاص حقوقی و مالیات بر کالا و خدمات حاصل می‌شود و حدود ۳۲ درصد نیز از مالیات بر ثروت و درآمدها به‌دست می‌آید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تأکید بر اینکه به اشخاص حقیقی و تولیدکنندگان فشار مالیاتی وارد نمی‌شود، گفت: ضرایب مالیاتی یا نرخ مالیاتی را بالا نبرده‌ایم و نرخ‌های مالیاتی در همه بخش‌ها اعم از حقوق و دستمزد، ارزش افزوده، و شرکت‌ها همه ثابت هستند. وی گفت: مالیات بر حقوق و دستمزد تا ۱۲ میلیون ثابت ماند و مالیاتی تعلق نمی‌گیرد، همچنین درآمد مشاغل تا ۷۵ میلیون معاف از مالیات است و درآمد مستغلات و اجاره نیز تا ۵۷ میلیون معاف از مالیات هستند.

منظور درخصوص چگونگی افزایش درآمدهای مالیاتی گفت: مالیات روی درآمدهاست و از سود اسمی دریافت می‌شود؛ یعنی تولیدکننده با قیمت بالاتری کالا را می‌فروشد و هزینه‌ها را با قیمت بالاتر تأمین می‌کند و این تورم هرساله خود به خود سود شرکت‌ها را بالا می‌برد؛ لذا مقدار مالیات هم متناسب با تورم رشد می‌کند. از سوی دیگر عامل دوم افزایش درآمدهای مالیاتی، شناسایی مؤدیان جدید است و تعداد مؤدیان بالا می‌رود. رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: تمرکز دولت در زمان حاضر بر جلوگیری از فرارهای مالیاتی به‌ویژه فرارهای مالیاتی بزرگ است.

همچنین مطالعه کنید:

شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند/ فرصت خطا نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.