پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / «رترو» در کنار جویندگان کار
«رترو» در کنار جویندگان کار

رویداد رترو با موضوع "داستان و روایت گری در توسعه فردی، دنیای طراحی و توسعه محصول" برگزار شد

«رترو» در کنار جویندگان کار

کسب و کار نیوز- رویداد رترو با موضوع "داستان و روایت گری در توسعه فردی، دنیای طراحی و توسعه محصول" با حضور جمعی از علاقه مندان و اصحاب رسانه در پارک فناوری فردا برگزار شد. "علیرضا پوریوسف"، از بنیان گذاران رترو در آغاز این مراسم با خوشامدگویی به مهمانان و حضار، اهداف اصلی راه اندازی رترو را کمک و حمایت از جویندگان کار عنوان کرد.

“رترو” رویداد آموزش محور داستان سرایی و مهارت‌های ارتباطی و آمادگی برای مصاحبه‌های شغلی و استخدامی را با موضوع ،”داستان خودت را بنویس” برگزار کرد. این رویداد با حضور اساتید، صاحب‌نظران و کارشناسان، دانشجویان و علاقمندان حوزه‌های کسب و کار، تبلیغات، تولید و منابع انسانی در‌‌ محل “پارک‌ فناوری ‌فردا” با حمایت شرکت‌های مدیانا و فیدیبو برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد.

علیرضا پوریوسف از بنیانگذاران رترو در جریان برگزاری این رویداد گفت: رترو با درک نیاز افراد جویای کار، که با وجود حضور در دوره‌های آموزشی و… در مصاحبه‌های ورودی به شرکتها ناموفق هستند ایجاد شد. به همین دلیل ما به سراغ تولید محتوا در این زمینه‌ها رفتیم و حالا رترو حدود یک سال است که در زمینه مصاحبه و استخدام به مدیران محصول و دیزاینرها کمک می کند و برنامه دارد سایر موقعیت‌های حوزه تکنولوژی را نیز پوشش دهد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: بخشی از فعالیت‌های  رترو آموزش کارجویان بوده تا  مهارت‌های استاندارد را یاد بگیرند و بخشی دیگر از فعالیت‌ها نیز معرفی نیروهای آموزش دیده و تایید شده به سازمان‌هایی ست که به دنبال نیروی کار متخصص هستند و می‌خواهند فرآیند جذب و استخدام را کوتاه کنند. وی اضافه کرد: اولین دوره آمادگی مصاحبه رترو با ۱۰۰ دانشجو برگزار شد و رترو آماده برگزاری دومین دوره خود است.

علیرضا پوریوسف گفت: در این دورهُ دانشجویان محتوای ویدیویی مناسب برای آمادگی مصاحبه را می‌بینند و در کنار آن می‌توانند از حضور افراد باتجربه به عنوان منتور استفاده کنند و در نهایت توسط رترو به سازمان‌ها پیشنهاد و معرفی شوند. وی افزود: رترو تاکنون حدود  ۱۰ وبینار تخصصی در حوزه‌ی مصاحبه برگزار کرده و بیش از ۵۰ مصاحبه آزمایشی با افراد جویای کار داشته که بخشی از این مصاحبه‌ها در کانال رترو منتشر شده و همینطور بیش از ۲۰۰ مورد مصاحبه از مدیران محصول از طریق رترو ارزیابی و بررسی شده است.

بنیانگذار رترو خاطر نشان کرد: در این رویداد که با  موضوع «داستان و روایت‌گری در توسعه فردی، دنیای طراحی و توسعه محصول»  برگزار شد، قصد داشتیم تا افراد را با این مفهوم بیشتر آشنا کنیم و از ابعاد مختلفی به بررسی موضوع روایتگری در توسعه فردی و همینطور در فضای کار حرفه ای بپردازیم.

وی افزود: امروزه یکی از مشکلات  و دغدغه‌های ویژه جوانان برای اشتغال و شروع به فعالیت عدم آشنایی و تسلط برای شرکت در مصاحبه‌های شغلی و استخدامی است واز طرفی سازمان‌ها وشرکت‌ها نیز برای جذب نیروی مناسب که بتواند انتظار«ات آنان را جوابگو باشد با مشکل مواجه هستند، در این راستا رترو با هدف رفع این مشکلات و کمک به دو طرف ماجرا اقدام به برگزاری این رویداد کرده است.

او در ادامه خاطر نشان کرد: در واقع هدف اصلی ما آشنا ساختن مخاطبان هدف با مهارت‌های ارتباطی در حوزه مصاحبه‌های شغلی واستخدامی وکمک به صاحبان کسب و کار برای انجام مصاحبه‌های موفق برای به کارگیری نیروی انسانی منطبق با نیازهای آنان می باشد.

خلق ارزش با ایده‌های نو

در این همایش سعید دولتی مدیر دپارتمان هلدینگ حصین و مشاور مدیریت محصول با اشاره به اهمیت و ضرورت آشنایی با مهارت‌های مصاحبه‌های استخدامی و شغلی عنوان کرد: یک مصاحبه استخدامی باید به شکلی باشد که هم مصاحبه شونده و هم مصاحبه کننده حق انتخاب داشته باشند و متقاضیان کار، نسبت به شرایطی که به آن‌ها ارائه می‌شود دست به انتخاب شغل یا محل کار خود زده و صرفاً به خاطر داشتن درآمد و شاغل بودن در جایی دور از آنچه با اهدافشان سازگار است مشغول نباشند .

او در ادامه گفت: به عنوان فردی که در حرفه معلمی اشتغال داشتم معتقدم میتوان با ایده‌های نو نظیر” رترو “خلق ارزش داشت و از آن در حل مسائل ارتباطی  کسب و کارها استفاده کرد و وجود برخی خطاهای شناختی  در این مسیر نباید باعث انحراف از مسیر کلی شود.

داستان‌سرایی با مهارت‌های ارتباطی

در ادامه این رویداد زهره سادات هاشمی مدرس ارتباطات و توسعه فردی و مجری رادیو و تلویزیون، در رابطه با نقش و اهمیت مهارت‌های ارتباطی در قصه گویی و داستان‌سرایی برای ارائه یک محصول یا برند گفت:موضوع را با این پرسش میتوان آغاز کرد که چگونه و از طریق چه مسیر‌هایی می‌توانیم خلق داستان اثر گذار داشته باشیم.

وی افزود: برای ساخت تیز‌ر‌ها و ارتباط با جامعه هدف و مخاطبان نیازمند داستانی هستیم که تاثیر‌گذاری بلند مدت داشته باشد و فقط با رگبار اطلاعات در مورد محصول یا خدمت نمیتوان مخاطب را درگیر کرد، بلکه زمانی موفق هستیم که احساس مخاطبان را درگیر موضوع کرده باشیم.

چگونه بمب خود را بغل کنیم؟

سعید سی‌سختی، مدیر ارشد محصول شرکت پیندو در این مراسم در خصوص تجارب یک مدیر محصول و  ناموفقیت‌های یک مدیر محصول صحبت کرد و اینکه یادگیری او در این سال‌ها چه بوده و چگونه سعی کرده با پذیرفتن اشتباهات گذشته  به قول خودش «بمب خود را بغل کند”.

مهمترین بخش صحبت‌های او آنجایی بود که گفت من یک بمب بزرگ بغل کردم که «خودت رو به هیچ کس اثبات نکن، نه بغل دستیت، نه مدیرت نه دوستت و نه هیچ کس دیگه..» و در ادامه گفت اگر ارزش درستی رو انتخاب نکنی اشتباهی بی‌ارزش میشی.

چگونه نقاط طلایی بسازیم؟

فرزان بالکانی، مدیر ارشد طراحی و تحقیق تجربه کاربری علی‌بابا، درباره چرخه کامل روایت در محصول صحبت کرد و از تجربه ای گفت که توانست بین تیم محصول و کاربران نقاط طلایی بسازد و منجر به تغییرات مثبت عمده‌ای شود.

یک قصه خوب همیشه برنده است

محمدمهدی عزیزمحمدی، فیلمنامه نویس و مدیر برند در شرکت‌های خانومی و همراه مکانیک، درخصوص الگوی قصه گویی موثر با مخاطبان صحبت کرد و اینکه چگونه یک قصه خوب می‌تواند برنده باشد و قهرمان بسازد.

کیک تولد یک سالگی رترو 

در پایان این مراسم علیرضا پوریوسف، یکی از کوفاندر‌های رترو، تیم سه نفره رترو را معرفی کرد و در خصوص آنچه در یک سال گذشته در رترو گذشت صحبت کوتاهی داشت و همینطور با «حسام وهیب» دومین کوفاندر رترو تماس کوتاهی برقرار شد و از فعالیت‌های محمد حسین ستاریان بعنوان مدیر طراحی و دیزاین رترو قدردانی شد و در انتهای برنامه مخاطبان این برنامه با کیک تولد یک سالگی رترو  پذیرایی شدند.

وبسایت رترو:
https://retro.college

صفحه رسمی رترو در لینکدین:
https://www.linkedin.com/company/Retroofficial

همچنین مطالعه کنید:

ضریب نفوذ اینترنت سیار از ۱۲۷ درصد عبور کرد/ بیش از ۱۵۰ میلیون مشترک تلفن همراه

به گزارش کسب و کار نیوز ، در آخرین آماری که سازمان تنظیم مقررات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.