صفحه اصلی / اسلایدر / ۵۲ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی تعیین‌تکلیف شد
۵۲ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی تعیین‌تکلیف شد

۵۲ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی تعیین‌تکلیف شد

کسب و کار نیوز- معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: ۵۲ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی از زمان ورود هیات مدیره جدید سازمان در دولت سیزدهم (از سال ۱۴۰۰ تاکنون) تعیین تکلیف شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، «سید عبدالمجید اجتهادی» اظهار داشت: این کالاها از طریق فروش، استرداد، انهدام و اعاده، تعیین تکلیف شد. وی ادامه‌داد: تعیین‌تکلیف کالاهای در اختیار این سازمان در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۹ رشد ۳۰۶ درصدی داشت.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از رشد یک‌هزار و ۲۵ درصدی اعاده کالاهای متروکه به چرخه اقتصادی در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۹ خبر داد و گفت: با تاکید رییس جمهور و وزیر اقتصاد، در دولت سیزدهم تعیین تکلیف کالاها سرعت بخشیده شد و هدف اعاده کالاها به صاحبان اصلی بود.

وی افزود: تعیین‌تکلیف و فروش یک‌هزار و ۶۲ خودروی وارداتی که از سال ۱۳۹۶ در گمرکات و بنادر سازمان کشور رسوب شده بود، یکی دیگر از دستاوردهای این سازمان در دولت سیزدهم است.

اجتهادی بیان‌داشت: رشد ۶۰۵ درصدی برگزاری مزایده‌های سراسری و فوق العاده الکترونیکی در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ یکی از مهمترین اقدامات بود. همچنین راه اندازی و برگزاری حراج خرده فروشی برخط در سال ۱۴۰۲ بر اساس تکلیف قانونی و برگزاری و ۴۵ مرحله حراج و فروش بیش از یک‌هزار کالا نیز با تاکید وزیر اقتصاد در راستای شفافیت و عرضه به عموم مردم انجام شد.

به گفته وی، ۹۷ درصد روش های فروش کالاهای اموال تملیکی از طریق برگزاری مزایده های الکترونیکی سراسری در بستر سامانه الکترونیک دولت انجام شده است تا از این طریق امکان برنده شدن به صورت رانت یا تبانی برچیده شود.

۵۲ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی در دولت سیزدهم تعیین‌تکلیف شد

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی در ۶ ماه امسال تعیین تکلیف شد، گفت: بیشترین تعیین تکلیف کالاها از طریق بازگشت کالاها به صاحبان اصلی (اعاده) به ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان انجام شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۶۱ درصدی داشته است.

وی بیان‌داشت: فروش کالاها در ۶ ماه امسال چهار هزار میلیارد تومان بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، رشد ۱۶۱ درصدی را به ثبت رسانده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.