صفحه اصلی / اسلایدر / تشکیل تعاونی جهش مسکن کارگری در برخی استان‌ها
تشکیل تعاونی جهش مسکن کارگری در برخی استان‌ها

تشکیل تعاونی جهش مسکن کارگری در برخی استان‌ها

کسب و کار نیوز- نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: یکی از پیشنهادات در راستای راه اندازی قرارگاه مسکن کارگران, ورود تعاونی های مسکن برای کمک به مشکلات مسکن کارگران است.

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به اینکه ۷۰درصد حقوق کارگران صرف اجاره بها و هزینه های مسکن می شود، در جلسه ۲۹ آبان شورای عالی کار مقرر شد تا قرارگاه ملی و استانی مسکن کارگری تشکیل شود.

داشتن مسکن یکی از اصلی ترین و اولی ترین نیازهای هر ایرانی است. اصل ۳۱ قانون اساسی به همه مردم این حق را می دهد و بیان می کند که «دولت» موظف است تا با رعایت اولویت برای آن‌ها که نیازمندترند زمینه‌ی اجرای این اصل را فراهم کند. کارگران یکی از گروه‌هایی هستند که به صراحت در این قانون از آن‌ها نام برده شده و کمک به ایجاد مسکن کارگری یکی از وظایف اصلی دولت هاست.

وزارت کار اخیراً‌ درباره تأمین مسکن کارگران اعلام کرده است:«با توجه به اینکه مسکن ۷۰درصد سبد معیشت کارگران را تشکیل می‌دهد، براساس قانون ملّی مسکن و تفاهم‌نامه مشترک وزارتخانه‌های تعاون و مسکن برای رفع دغدغه مسکن کارگران اقدامات مهمی در حال برنامه‌ریزی است. در این زمینه ۲۹۳ تعاونی مسکن جهش کارگری در ۲۵استان کشور با ظرفیت احداث بیش از ۷۵هزار واحد مسکونی تشکیل شده است. همچنین قرارگاه ویژه مسکن کارگران با هدف تأمین زمین و کاهش هزینه‌های تمام‌شده ذیل شورای سیاست‌گذاری مسکن وزارت تعاون راه‌اندازی و تشکیل می‌شود. »

هادی ابوی, نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره راه اندازی قرارگاه مسکن کارگری می گوید: درباره راه‌اندازی قرارگاه مسکن کارگران در سطح ملی و استانی آیین‌نامه‌ای در نشست قبلی شورای عالی کار پیشنهاد و از اعضای شورا خواسته شد تا نظراتشان را در این باره ارائه دهند. روز گذشته نظرات از طریق کانون ارائه و پیشنهاد شد که بخش تعاون به ویژه تعاونی‌های مسکن باید در این زمینه فعال‌تر باشند.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: در حال حاضر تعاونی‌های جهش مسکن در برخی استان‌ها ایجاد شده است، البته در خراسان رضوی به دلیل باقی ماندن برخی از واحدهای مسکن مهر هنوز طرح نهضت ملی مسکن یا پروژه جهش مسکن را به تعاونی‌ها واگذار نکرده اند. تنها پروژه ۲۰۰۰ واحدی گلبهار از محل طرح نهضت ملی مسکن بود که سال گذشته کلنگ‌زنی آن انجام شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.