صفحه اصلی / سرخط خبرها / تکنولوژی خاص تولید خودروی برقی
تکنولوژی خاص تولید خودروی برقی

بابک صدرایی، کارشناس خودرو

تکنولوژی خاص تولید خودروی برقی

سرمقاله

ساخت خودروی برقی نیازمند فناوری های خاص است. به عبارتی فناوری و استانداردهای ساخت خودروهای برقی با دیگر خودروها متفاوت است. دستیابی به این فناوری ها نیازمند واردات تکنولوژی به کشور است.
از سوی دیگر خودروی برقی پلتفرم و فناوری خاصی دارد. این در حالی است که هرشرکتی هم نمی‌تواند این پلتفرم ها و فناوری های خاص را وارد کرده و به آن ورود کند. خودروسازهایی که توانسته‌اند به سمت تولید آن بروند، دارای فناوری بالایی هستند. یعنی از یک‌سری مراحل فناورانه رد شده و به سطح بالای فناوری رسیده‌اند و می‌توانند خودروی برقی بسازند.
همچنین در این رابطه باید از تجربیات کشور استفاده کرد و اشتباهات تولید خودرو بنزینی را تکرار نکنیم. تولید خودروی برقی به ایجاد زیرساخت‌های مهمی نیاز دارد. ازجمله ساخت ایستگاه‌های انرژی و طراحی مناسب یک پلتفرمی که منحصر به خودروی برقی باشد، قبل از اقدام به تولید باید این زیرساخت‌ها فراهم شود، نه اینکه ما در ابتدا یک دستگاه خودروی برقی تولید کنیم و از آن رونمایی کنیم و بعد به فکر ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از این خودرو باشیم.
نکته مهمی در تولید خودروهای برقی وجود دارد و آن این است که تولید باتری برای این خودروها منحصر به چند شرکت در دنیا مثل سامسونگ است که فقط آن شرکت‌ها می‌توانند به تولید باتری‌های برقی بپردازند. با توجه به اینکه ما درحال حاضر تحریم هستیم و نمی‌توانیم این باتری‌ها را وارد کنیم، پس باید به تکنولوژی ساخت این باتری‌ها دست پیدا کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند/ فرصت خطا نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.