صفحه اصلی / اصناف / کارگروه مشترک اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی تشکیل می‌شود/ضرورت آموزش و تجهیز واحدهای صنفی
کارگروه مشترک اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی تشکیل می‌شود/ضرورت آموزش و تجهیز واحدهای صنفی

کارگروه مشترک اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی تشکیل می‌شود/ضرورت آموزش و تجهیز واحدهای صنفی

کسب و کار نیوز- رئیس اتاق اصناف ایران بر لزوم تشکیل کارگروه مشترک بین اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی به منظور اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، نشست بررسی اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با حضور مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران و اعضای هیأت رئیسه این اتاق و همچنین محمدهادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و معاونان این سازمان به میزبانی سازمان امور مالیاتی برگزار شد.

مجتبی صفایی در این نشست با اشاره به اهمیت بحث مالیات برای دولت و اصناف طی سخنانی گفت: دولت نگاه خاصی به حوزه مالیاتی دارد و بخش مهمی از بودجه دولت بر اساس اخذ مالیات بسته شده است. سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان بخشی از دولت و اتاق اصناف ایران نیز به عنوان نماینده اصناف و مردم دو مجموعه‌ای هستند که در کنار هم می‌توانند به اقتصاد و امنیت کشور به خصوص در شرایط فعلی کمک کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران درباره اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: ما در اتاق اصناف ایران از این قانون دفاع می‌کنیم و در اجرای آن در کنار شما خواهیم بود، اما نکات و ملاحظاتی در اجرای این قانون مطرح است که باید در نظر گرفته شود. معتقدیم پیش از تدوین و ارسال طرح‌های مرتبط با اصناف به مجلس، باید نظرات کارشناسی در آن حوزه اخذ شود و حتماً از اتاق اصناف ایران استعلام گرفته شود.

صفایی تصریح کرد: تنها جایی که در قانون نظام صنفی برای تصمیم سازی‌های حوزه صنفی در کشور دیده شده اتاق اصناف ایران است. البته سازمان امور مالیاتی این اختیار را دارد که از مراجع و مراکز مختلف استانی نظرات مشورتی اخذ کند، اما مرجع رسمی برای اخذ نظرات اتاق‌های اصناف سراسر کشور جایگاهی به عنوان اتاق اصناف ایران است.

وی ادامه داد: بر این اساس معتقدم که برای رسیدن به نقاط مشترک و همچنین جلوگیری از ایجاد دو دستگی در تصمیم سازی‌ها، کارگروه مشترکی بین اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی تشکیل شود. چراکه اعتقاد داریم در تصمیم سازی برای حدود ۴ میلیون واحد صنفی لازم است نکات و نظرات آنها شنیده شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه «ارتباط دو مجموعه نباید تنها به ایام اجرای قوانین منحصر شود»، گفت: هرچه تعامل و هم‌افزایی بین سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران بیشتر باشد، آثار و برکات آن برای مردم، اصناف و دولت نیز بیشتر خواهد بود.

مجتبی صفایی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تجهیز و تقویت زیرساخت‌های سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، بر ضرورت آموزش واحدهای صنفی از سوی سازمان امور مالیاتی در راستای اثربخشی و تسهیل اجرای این قانون تاکید کرد و گفت: امیدوارم این قانون زمانی اجرایی شود که هم منافع ملی تامین شود و هم واحدهای صنفی متضرر نشوند و منافع یک سال فعالیت خود را از دست ندهند.

سازمان امور مالیاتی شریک راهبردی کسب و کارها است
در ادامه این نشست محمدهادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز در سخنانی گفت: مجموعه نظام تقنینی و اجرایی کشور امروز به این نتیجه رسیده که بایستی در عرصه نظام مالیاتی تحولی ایجاد شود. امیدوارم در دوره تحولی نظام مالیاتی و همچنین دوره جدید مدیریت اتاق اصناف، همچون شش ماه ابتدایی سال جاری تعامل خوب و سازنده‌ای بین دو مجموعه برقرار باشد.

وی افزود: ما در این مسیر خود را شریک راهبردی کسب و کارها قلمداد می‌کنیم و معتقدیم که در مسیر تسهیل فرایند مالیات ستانی باید به گونه‌ای عمل شود که اصناف و صاحبان کسب و کار در مسیر فعالیت‌های اقتصادی خود دچار مشکل نشوند، چرا که در غیر این صورت ما نیز به عنوان یک شریک راهبردی بخشی از منافع خود را از دست می‌دهیم.

سبحانیان درباره اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان نیز گفت: اجرای این قانون با شفافیتی که در حوزه مبادلات اقتصادی ایجاد خواهد کرد می‌تواند آثار و برکات بسیاری برای کشور ایجاد کند. نگاه سازمان امور مالیاتی به صاحبان کسب و کار به عنوان یک شریک اقتصادی است؛ البته در عین حال قانونگذار لوازم و ابزاری را در اختیار ما قرار داده تا اگر فردی به قانون تمکین نکرد از آن برای استیفای حق قانونی دولت استفاده شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله تجهیز و آموزش واحدهای صنفی را لازمه اجرای این قانون دانست و گفت: ما هیچ محدودیتی در اخذ نظرات کارشناسی نداریم و این موضوع را بر خود تکلیف می‌دانیم و از تشکیل کارگروه مشترک بین اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی برای بررسی پیش‌نیازهای اجرای این قانون استقبال می‌کنیم.

ادامه نشست به بیان نقطه نظرات اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و همچنین معاونان سازمان امور مالیاتی در حوزه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان اختصاص داشت.

همچنین مطالعه کنید:

متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند

به گزارش کسب و کار نیوز ، اداره راه و شهرسازی استان تهران اخیرا با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.