صفحه اصلی / اسلایدر / ایجاد ۹۰ هزار شغل خانگی در سال جاری
ایجاد ۹۰ هزار شغل خانگی در سال جاری

ایجاد ۹۰ هزار شغل خانگی در سال جاری

کسب و کار نیوز- معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد 90 هزار فرصت شغلی در طرح مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود کریمی بیرانوند با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل از محل طرح مشاغل خانگی هدف‌گذاری شده بود، گفت: در عمل ۱۰۳ هزار کد ملی برای طرح مشاغل خانگی در سال قبل ضبط شد. این رقم در واقع ۱۰ درصد از مشاغل ایجادی در سال گذشته را شامل می‌شد.

وی افزود : امسال هدف‌گذاری شده است که ۱۵۰ هزار فرصت شغلی از طریق مشاغل خانگی ایجاد شود که تاکنون در هشت ماه سال جاری ۹۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. به گفته معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال به هدف‌گذاری ۱۵۰ هزار فرصت شغلی از طریق مشاغل خانگی نائل شویم.

کریمی بیرانوند در مورد منابع مورد نیاز برای ایجاد اشتغال خانگی اظهار داشت: منابع این بخش سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان بود که امسال با ۳۳ درصد افزایش ۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود اما همانطور که گفتم چون عملکرد طرح مشاغل خانگی تا آبان‌ ماه مناسب بود و درصد جذب اعتبار خوب بود با همکاری بانک مرکزی اعتبارات جدیدی اضافه شد و سقف اعتبارات مشاغل خانگی به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گفته وی، از مجموع اعتبارات در نظر گرفته ایجاد اشتغال در سال جاری ۶۵ درصد منابع برای مشاغل خانگی در زمینه مشاغل مستقل و پشتیبان جذب شده است. به گزارش فارس، طرح مشاغل خانگی در راستای ایجاد کسب و کارهای کوچک و خرد خانگی طراحی شده است که با هدف افزایش درآمد خانوارها و حفظ بنیاد خانواده به ویژه ایجاد درآمد برای زنان سرپرست خانوار اجرا می‌شود. البته به گفته کارشناسان باید زنجیره کامل از مشاغل از مرحله تهیه مواد  اولیه تا تولید و بازار رسانی در این طرح نظر گرفته شود که طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی این هدف را تعقیب می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

برنامه وزارت صمت برای افزایش ۲۰درصدی تولید خودرو

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: اجلاس آفریقا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.