صفحه اصلی / اسلایدر / دلال‌ها را از بازار کالاهای اساسی حذف می‌کنیم/۷۵ هزار پرونده برای متخلفان صنفی تشکیل شد
دلال‌ها را از بازار کالاهای اساسی حذف می‌کنیم/۷۵ هزار پرونده برای متخلفان صنفی تشکیل شد

دلال‌ها را از بازار کالاهای اساسی حذف می‌کنیم/۷۵ هزار پرونده برای متخلفان صنفی تشکیل شد

کسب و کار نیوز- رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به امضای تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی برای نظارت بر بازار کالاهای اساسی و کشاورزی گفت:با این تفاهم‌نامه دلال‌ها و واسطه‌ها از بازار حذف می شود و اصناف در تامین، توزیع و نظارت ها در کنار دولت قرار می‌گیرند.

به گزارش کسب و کار نیوز، مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران امروز در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به امضای تفاهم نامه با این وزارتخانه برای  توزیع کالا و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی به درستی این دغدغه را دارد که کالاهای اساسی که به سختی تامین ارز شده است به درستی و با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد.

وی افزود: با این تفاهم‌نامه دلال‌ها و واسطه‌ها از بازار حذف می شود و اصناف در تامین، توزیع و نظارت‌ها در کنار دولت قرار می‌گیرند.

صفایی گفت: امیدوارم که برای تنظیم بازار میوه شب عید نیز از ظرفیت‌های اصناف کمک گرفته شود زیرا آنها تجربه بالایی دارند و از گذشته و حتی زمانی که ستادی به عنوان تنظیم بازار وجود نداشت خود برای کنترل بازار شب عید اقدام می‌کردند.

۷۵ هزار پرونده برای متخلفان صنفی تشکیل شد

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: در ۷ ماه ابتدایی سال جاری ۷۵ هزار پرونده توسط بازرسی اتاق اصناف در سال جاری تشکیل شده و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. بنابراین اتاق اصناف با هیچ متخلفی تعارف ندارد و با اخلال گران برخورد می‌کند اما در کنار آن از جامعه شریف اصناف نیز حمایت صورت می‌گیرد.

صفایی تصریح کرد: در اغتشاشات سال قبل اصناف و بازاریان حتی یک روز نیز مغازه‌های خود را تعطیل نکرده‌اند یا هیچ گزارشی از اعتراضات اصناف در رسانه‌های معاند منتشر نشد.

وی گفت: براساس این تفاهم نامه در استان‌های مختلف کشور از ظرفیت بزرگ اصناف برای بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی محصولات کشاورزی استفاده خواهد شد و با توزیع مویرگی که داریم مشکلی به وجود نخواهد آمد.

رئیس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: در دوران کرونا که کشورهای غربی در توزیع دستمال کاغذی دچار مشکل بودند و حتی شهروندان آنها با یکدیگر درگیر می‌شدند اما در ایران به دلیل وجود شبکه مناسب توزیع اصناف، شاهد چنین مشکلاتی نبودیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.