صفحه اصلی / سرخط خبرها / اولویت پرداخت وام به تولید کنندگان
اولویت پرداخت وام به تولید کنندگان

علی قنبری، اقتصاددان

اولویت پرداخت وام به تولید کنندگان

سرمقاله

از طریق سرمایه گذاری‌های کوچک، متوسط و کلان، می‌توانیم از تولید حمایت کرده و رونق را به آن بازگردانیم. جذب سرمایه گذاران خارجی که تمایل دارند در داخل کشور سرمایه گذاری کنند و همچنین از بین بردن قوانین دست و پا گیر نیز می‌تواند به رونق تولید کمک کند. بانک‌ها هم باید اولویت را پرداخت وام را به تولید کنندگان قرار دهند.
به عبارت دیگر برای تحقق رشد تولید و افزایش درآمد ملی باید سرمایه‌گذاری را در کشور افزایش داد. افزایش سرمایه‌گذاری در کشور بدون ورود بخش خصوصی داخلی و خارجی قوی امکان‌پذیر نیست. درواقع باید پذیرفت دولت به تنهایی در تأمین مالی پروژه‌ها شکست خواهد خورد و با توجه به محدودیت‌های ارزی که با آن مواجه است و با توجه به افزایش هزینه‌ها، لاجرم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تأمین مالی پروژه‌ها امری مهم و ضروری به شمار می‌رود.
ایجاد فضایی امن و آرام و همچنین برقراری ثبات اقتصادی نیز به رونق تولید کمک می‌کند. اصولاً سرمایه جایی می‌رود که امنیت و بازدهی داشته باشد و یکی از موانع تولید در کشور ما، ناکافی بودن شرایط امنیتی برای سرمایه گذاری است.
مسائلی مانند تحریم و یا کرونا از جمله تهدیداتی است که برای سرمایه گذاری وجود داشته و دولت باید برای رفع این مشکلات در جهت رفع تحریم و همچنین کنترل کرونا، قدم بردارد. دولت باید شرایط مساعد را برای سرمایه گذاری در کشور فراهم کند.
حمایت نشدن از بخش خصوصی هم مانع دیگری بر سر راه تولید است. دولت نباید به بخش خصوصی ورود پیدا کند و خودش را رقیب بخش خصوصی بداند بلکه باید فضا را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کند. نبود ثبات اقتصادی هم دیگر مانع بر سر راه تولید است. باید در کشور ثبات اقتصادی وجود داشته باشد تا تولید کننده بتواند در فضایی آرام و امن برای آینده برنامه ریزی کند. در صورتی که تولید کننده نتواند برنامه ریزی مناسبی داشته باشد نمی‌تواند تولید خود را افزایش دهد.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.