صفحه اصلی / اجتماعی / پلیس فتا هشدار داد/کلاهبرداری در پوشش پرداخت آنلاین وجه خرید به حساب فروشندگان
پلیس فتا هشدار داد/کلاهبرداری در پوشش پرداخت آنلاین وجه خرید به حساب فروشندگان

پلیس فتا هشدار داد/کلاهبرداری در پوشش پرداخت آنلاین وجه خرید به حساب فروشندگان

کسب و کار نیوز- معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا به تشریح ترفندهای کلاهبرداران در خرید از فروشندگان پرداخت و گفت: به منظور پیشگیری از هر گونه وقوع جرایم احتمالی باید نسبت به احراز هویت سفارش دهندگان و خریداران با تطبیق کد ملی و شماره حساب آنها اقدام شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر، اظهار کرد: مجرمان سایبری پس از سرقت وجوهات از حساب مالباختگان به منظور پولشویی و کمرنگ کردن رد پای مجرمانه خود، وجوهات را به صورت مستقیم یا با واسطه، پس از ثبت سفارش کالا از حساب مالباختگان به حساب فروشندگان واریز می کنند؛ این درحالیست که در هنگام پی جویی جرایم اولین کسی که مورد تعقیب قانونی قرار می گیرد؛ حسابی است که وجوهات به حساب آنها واریز می شود.

وی بیان کرد: فروشندگان و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و آگهی دهندگان در سایت های واسط در هنگام مواجه با افرادی که تمایل به واریز وجه به صورت آنلاین به حساب آنها را دارند به منظور پیشگیری از هر گونه وقوع جرایم باید نسبت به احراز هویت سفارش دهندگان و خریداران با تطبیق کد ملی و شماره حساب آنها اقدام کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: فروشندگان حتی‌المقدور در مواجهه با خریدارانی که مترصد پرداخت آنلاین و خرید به صورت غیر حضوی می باشد؛ کالا یا اجناس سفارش داده شده را با تاخیر زمانی حداقل ۲۴ ساعت به سفارش دهندگان تحویل دهند تا در صورت وقوع هر گونه جرایم احتمالی در این حوزه بتوان نسبت به خنثی سازی آن اقدام کرد.

سرهنگ پاشایی در ادامه به فروشندگان توصیه کرد: مستندات احراز هویت خریداران شامل شماره حساب، تصاویر دوربین را محفوظ نگه دارند تا در صورت به وقوع پیوستن تخلف و جرم بتوانند جهت شناسایی سریع تر متخلفان به مراجع قضائی و انتظامی تحویل دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به اینکه بیشترین نرخ وقوع اینگونه جرایم در حوزه کسب و کارهای فروش گوشی تلفن همراه، طلا و ارز می باشد، به این اصناف هشدار داد: مراقب ترفند مجرمان سایبری باشند و ضمن همکاری لازم با کارشناسان پلیس فتا نسبت به شناسایی مجرمان اقدام کنند.

براساس پایگاه خبری پلیس، وی خاطر نشان کرد: عموم مردم می توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir لینک مرکز فوریت های سایبری و یا تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مراتب را به کارشناسان پلیس فتا جهت پیگیری هر چه سریع تر اطلاع دهند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.