چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / رشد ۶ برابری قراردادهای وزارت نیرو با شرکت‌های دانش‌بنیان‌
رشد ۶ برابری قراردادهای وزارت نیرو با شرکت‌های دانش‌بنیان‌

رشد ۶ برابری قراردادهای وزارت نیرو با شرکت‌های دانش‌بنیان‌

کسب و کار نیوز- معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو از رشد ۶ برابری قراردادهای این وزارتخانه با شرکت‌های دانش‌بنیان‌ برای تولید بار اول خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مریم کارگر نجفی در حاشیه بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران گفت: برق یک صنعت زیربنایی است که زیرساخت‌های لازم را برای توسعه اقتصادی، رفاه کشور و فناوری در بخش‌های مختلف ایجاد می‌کند. طبیعتاً صنعتی که قرار است چنین زیرساختی ایجاد کند باید از فناوری و نوآوری‌های جدید استفاده کند.

وی ادامه داد: امسال با ابتکار همکاران وزارت نیرو نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران در کنار نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق برگزار شد تا یک فضا، فرصت و بستر مناسبی را برای ارائه محصولات و خدمات مرتبط شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت برق ایجاد و مراکز علمی و پژوهشی نیز بتوانند در این رویداد حضور پیدا کنند.

کارگر نجفی فن بازار برق را مصداق بارز ارتباط بین دانشگاه و صنعت برشمرد و افزود: طبیعتاً بین دانشگاه و صنعت برخی شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و مجموعه‌های مختلف وجود دارند که تمامی آن‌ها در این محل گردهم آمده‌اند تا هم اولویت‌ها و نیازهای شرکت‌های صنعت برق در بخش‌های فناورانه و هم دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد ارائه می‌شود. به طور کلی این فضا زمینه مناسبی را برای آشنایی این دو بخش به منظور مبادله قرارداد، خریداری محصول و حمایت از دانش‌بنیان‌ها فراهم کرده است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها، اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان دارای مدل‌های متفاوتی هستند. برخی از آن‌ها شرکت‌های فناور هستند که پیش از این به عنوان شرکت‌هایی با فروش بالا و محصولات با کیفیت و خدمات بالا مشغول به فعالیت بوده‌اند که این شرکت‌ها معمولاً نیازی به حمایت ندارند و نیاز اصلی آن‌ها خرید محصولات تولیدی آن‌هاست که خرید این محصولات نیز مورد نیاز شرکت‌های وزارت نیرو است.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو اضافه کرد: در این زمینه تاکید ما به تمامی شرکت‌های وزارت نیرو، اولویت بخشی به پرداخت مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان است. در بحث رقابت با تولید محصول مشابه خارجی اولویت با تولیدات داخلی باشد و در زمینه حمایت از تولید بار اول نیز فعالیت‌های این شرکت‌ها با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسریع پیدا می‌کند.

کارگر نجفی افزود: در این میان برخی از دانش‌بنیان‌ها جز شرکت‌ها نوپا و کوچک هستند که وارد این عرصه شده‌اند و نیاز به حمایت دارند. برخی از این شرکت‌ها نیازمند تسهیلات بوده که این اقدام از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین صندوق پژوهش وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفته است.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو تاکید کرد: در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم شاهد افزایش تسهیلات و حمایت از دانش‌بنیان‌ها بوده‌ایم، به طوری که در مجموعه وزارت نیرو رشد ۶ برابری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در موضوع تولید بار اول انجام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدمجتبی قدمگاهی با اشاره به برگزاری ششمین دوره برگزاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.