صفحه اصلی / اسلایدر / ثبت ۵۰۲ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات الکترونیکی
ثبت ۵۰۲ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات الکترونیکی

ثبت ۵۰۲ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات الکترونیکی

کسب و کار نیوز- معاون وزیر صمت در امور تجارت ارزش معاملات الکترونیکی در نیمه اول امسال را ۵۰۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا شاه میرزایی، رئیس سازمان تجارت الکترونیک کشور با اشاره به وضعیت بازار لاستیک گفت: سیستم توزیع لاستیک در کشور به گونه‌ای بود که فروشنده سودی از فروش لاستیک نمی‌برد و در مقابل عوامل توزیع و تولید‌کننده سود اصلی را می‌گرفتند.

او گفت: بر این اساس با مصوباتی که در دو هفته اخیر داشتیم به زودی این مشکل حل خواهد شد. از سوی دیگر شفافیت لازم در این حوزه وجود نداشت بنابراین برای رسیدن به این امر فروش لاستیک را به بستر الکترونیک آوردیم تا میزان موجودی و فروش آن مشخص شود. خریداران می‌توانند با ارتباط با سکو فروشندگان کالا مورد نیاز خود را تامین کنند.

شاه میرزایی گفت: همین شفافیت را در حوزه موبایل نیز اعمال خواهیم کرد. به طوریکه دیگر سقف واردات بر اساس فعالیت آن واحد در سال قبل نخواهد بود. شاه میرزایی گفت: ارزش معاملات الکترونیکی در شش ماه ابتدای امسال ۵۰۲ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۲ درصد رشد کرده است. با پیوستن نانوایی‌ها به سامانه میلیون ها تراکنش به تجارت الکترونیکی اضافه شد.

او گفت: همچنین ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی در شش ماه ابتدای سال ۱٫۳۴۵ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد رشد داشته است. به گفته او، تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی در شش ماه ابتدای امسال ۱٫۸ میلیارد تومان بوده که این رقم نیز به نسبت شش ماه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

۱.۸ میلیون سهامدار از طریق سجام سود دریافت کردند

به گزارش کسب و کار نیوز، جزییات واریز سود سهامداران در هفته اول تیرماه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.