صفحه اصلی / سرخط خبرها / تمرکز بر تولید صادرات محور
تمرکز بر تولید صادرات محور

عبدالمجید شیخی، اقتصاددان

تمرکز بر تولید صادرات محور

سرمقاله

توسعه صادرات به تقویت ذخایر ارزی و افزایش تراز حساب‌های جاری کشور منجر شده است. هر اندازه بر روی تولید صادرات محور تمرکز داشته باشیم ارزآوری و رشد اقتصادی را رونق خواهیم داد. تولید از ابتدا باید صادرات محور باشد. ارزآروی باید هدف نخست تولید شود. خطوط تولید باید کالای باکیفیت تولید کنند تا در بازارهای جخانی مشتری داشته باشد و کیفیت کالای تولید شده باید با نمونه خارجی مطابقت و برابری داشته باشد.
دولت سیزدهم برخلاف دولتهای قبلی که رویکرد بسته تری نسبت به تعامل با دنیا داشت و محور فعالیت‌های خود را بر ارتباط گیری و مبادلات اقتصادی با غرب گذاشته بود، تعاملات اقتصادی خود را به چند کشور غربی یعنی اروپایی محدود نکرد. بلکه با نگاه وسیع‌تر با اذعان به این موضوع که هر تعامل تجاری و روابط اقتصادی و سیاسی با دنیا به نفع منافع ملی ایران تمام می‌شود – رشد اقتصادی را کلید زده است.
پیشرفته‌ترین و توسعه یافته‌ترین اقتصادهای دنیا از معامله و تجارت با سایر کشورها گریزان نیستند، بلکه تعامل با هر کشوری را به نفع منافع خود ارزیابی کرده و به دنبال باز کردن پنجره‌های جدید تجاری به روی کشور و اقتصاد خود هستند. به نظر می‌رسد دولت سیزدهم براین اساس، سیاست گذاری‌ها و مسیر درستی را در پیش گرفته که در نهایت به تولید، صادرات و ارز آوری کشور منتهی می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

فروش بیش از ۹۵ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، وزارت اقتصاد اعلام کرد: یکی از معضلاتی که موجب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.