چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / حمایت از چرخه‌ تولید مسکن
حمایت از چرخه‌ تولید مسکن

فرشید ایلاتی، کارشناس مسکن

حمایت از چرخه‌ تولید مسکن

سرمقاله

رونق خانه سازی و افزایش ساخت و ساز به هدایت نقدینگی به سمت این بازار بستگی دارد. بانکها نیز باید همکاری کنند. پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن باید رشد کند. اینکه بانکها سهم خود از پرداخت تسهیلات به بازار مسکن را رعایت نمی کنند، به چالش جدی در این بخش تبدیل شده است. نقدینگی باید به سمت تولید و بخش مولد هدایت شود. ساخت مسکن بهترین حمایت از چرخه‌ تولید است. از سوی دیگر هدایت منابع مالی به سمت ساخت مسکن به رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.
صنایع بسیاری وابسته به صنعت ساخت و ساز هستند. با رونق تولید مسکن صنایع بسیاری رونق خواهند گرفت. امروز به دلیل افت خانه سازی بسیاری از این صنایع وارد رکود شده اند. باید سیاست های حمایتی از بازار مسکن افزایش یابد.
صنایع فولاد، سیمان، مصالح ساختمانی، شیرآلات و… وابسته به صنعت ساخت و ساز هستند. عدم هدایت اعتبار بانک‌ها به سمت تولید و بخش مولد به چالش بزرگی تبدیل شده است. اعتبارات بانکی به سمت مسکن تزریق نمی شود. تسهیلات به سمت فعالیت‌های سوداگری و دلالی می‌رود و بخش مولد اقتصاد سهمی از تسهیلات بانکی ندارد.
مسکن کالایی است که رشد آن خیلی از صنایع دیگر را تحریک می‌کند. هرچقدر ساخت مسکن در کشور رونق بگیرد، بطور غیرمستقیم خیلی از صنایع سبک و سنگین فعال می‌شود. بنابراین هرچقدر از تولید مسکن حمایت بشود مثل این است که از صنایع فولاد، سیمان، مصالح ساختمانی، شیرآلات و… بطور غیرمستقیم حمایت شده است.

همچنین مطالعه کنید:

گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدمجتبی قدمگاهی با اشاره به برگزاری ششمین دوره برگزاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.