صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / رییس بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد/ تسریع در جذب نخبگان در دستگاه ها
رییس بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد/ تسریع در جذب نخبگان در دستگاه ها

رییس بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد/ تسریع در جذب نخبگان در دستگاه ها

کسب و کار نیوز- رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: بعد از بیانات رهبری در سال گذشته، جذب نخبگان در دستگاه اجرایی کشور و همین‌طور جریان جذب نخبگان در هیات علمی دانشگاه‌ها سرعت گرفت. روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در یک گفت و گوی تلویزیونی پیش از آغاز دیدار رهبر انقلاب با نخبگان و سرآمدان علمی کشور اظهار کرد: افتخار داریم به رسم هرسال در آغاز شروع سال تحصیلی به همراه جمع حدود هزار نفری از نخبگان کشور با رهبر انقلاب دیدار کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، معاون علمی رئیس جمهور افزود: طیف متعددی از نخبگان کشور شامل برگزیدگان کنکور، برگزیدگان المپیادها، استادان جوان، برگزیدگان جایزه‌های علوم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و تمام کسانی که به نحوی مستعدین و نخبگان حوزه علم و فناوری در کشور هستند در یک فرایندهایی برای حضور در این برنامه ثبت نام می‌کنند و بر مبنایی امتیازاتی که دارند انتخاب می‌شوند.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که هر سال از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار استفاده می‌کنیم و نقشه راه یکساله ما در حوزه نخبگان همیشه با این دیدار تعیین می‌شود، گفت: یکی از نکاتی که وجود دارد، سخنان نخبگان در این دیدار و بیانات رهبر انقلاب پس از آن است که بعد از دیدار دسته‌بندی و بعد از آن وارد مرحله اجرا می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که از سال گذشته سرعت گرفت، موضوع استفاده از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور، جذب و انتخاب آن‌ها در دستگاه اجرایی کشور و همین‌طور سرعت گرفتن جریان جذب نخبگان در هیأت علمی دانشگاه‌ها بود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: رهبر انقلاب توصیه‌ها و درخواست‌هایی به شکل خاص در حوزه‌های کلان کشور مثل معدن، کشاورزی و… داشتند که برای آن‌ها در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ریزی شده و از چند ماه گذشته در دست اجراست.

در همین زمینه سرپرست معاونت سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تعلل برخی دستگاه‌ها برای جذب و برگزاری دوره توانمندسازی برای آن‌ها گفت: براساس فراخوان قبلی جذب، برای ۳۵۰ نفر کداستخدامی صادر شد. یاسین کیخا درباره آخرین وضعیت جذب نخبگان در دستگاه‌ها براساس فراخوان سال گذشته توضیح داد و گفت: در فراخوان سال گذشته، مجموعاً ۷ هزار متقاضی درخواست دادند که بعد از بررسی رزومه، امتیاز بندی و اعتبارسنجی، هزار و ۲۰۰ نفر برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی انتخاب و برگزیده شدند.

وی افزود: از مجموع ۷ هزار متقاضی، ۶۰ درصد آقا و ۴۰ درصد خانم بودند و قالب افراد متقاضی دکتری تخصصی داشتند و سایرین تحصیل کرده در مقاطع دکتری حرفه‌ای، ارشد و کارشناسی بودند؛ همچنین میانگین سنی آقایان متقاضی ۳۳ سال و خانم ۳۵ سال بود.

سرپرست معاونت سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: افراد برگزیده به کانون ارزیابی معرفی و برای آن‌ها اصطلاحاً نیم رخ شخصیتی استخراج و چند مرحله مصاحبه علمی برگزار شد. وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵۰ نفر از برگزیدگان به سازمان‌های تابعه معرفی و کد استخدامی دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: برای برگزیدگان پیش از دریافت کد استخدامی دوره توانمندسازی برگزار می‌شود منتها هنوز برای ۸۰۰ نفر باقی مانده این دوره برگزار نشده است.

کیخا با اشاره به عدم همکاری برخی دستگاه‌ها برای تعیین تکلیف نهایی نخبگان برگزیده گفت: به طور مثال برخی دستگاه‌ها مانند سازمان بنادر و سازمان اداری و استخدامی همکاری خوبی داشتند و افرادی که به آنها معرفی شدند در دستگاه جذب و جایابی شدند اما برخی دیگر همکاری نکردند و ما در تلاش هستیم دستگاه‌ها را برای برگزاری دوره‌های توانمندساز با قید فوریت مجاب کنیم چرا که بچه‌ها بلاتکلیف هستند.

وی ادامه داد: همچنین برخی از نخبگان که به دستگاه‌ها معرفی شده اند هنوز نتوانسته اند در دستگاه مربوطه در جایگاه مناسب خود قرار بگیرند. سرپرست معاونت سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: دستگاه‌ها می‌توانند در صورتی که فرد واجد شرایط لازم برای یک جایگاه شغلی نباشد به بنیاد معرفی و ما براساس اولویت بندی‌های خود فرد به دستگاه دیگری او را معرفی خواهیم کرد.

همچنین مطالعه کنید:

۱.۸ میلیون سهامدار از طریق سجام سود دریافت کردند

به گزارش کسب و کار نیوز، جزییات واریز سود سهامداران در هفته اول تیرماه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.