صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / وزیر ارتباطات: ۸۰ درصدمنازل کشور به فیبرنوری متصل خواهند شد
وزیر ارتباطات: ۸۰ درصدمنازل کشور به فیبرنوری متصل خواهند شد

وزیر ارتباطات: ۸۰ درصدمنازل کشور به فیبرنوری متصل خواهند شد

کسب و کار نیوز- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد طبق هدفگذاری انجام شده در برنامه هفتم برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، تمام منازل مردم، اماکن تجاری و ۸۰ درصد ساختمان‌ها به فیبر نوری متصل خواهند شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در جلسه علنی روز دوشنبه (۲۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و در بررسی ماده(۶۴) که به تصویب رسید، در اجرای بندهای (۱۹) و (۲۰) سیاست‌های کلی برنامه هفتم و به منظور تحقق اهداف کمّی زیر مطابق با احکام این فصل، اقدام می‌شود:

 

وزیر ارتباطات: ۸۰ درصدمنازل کشور به فیبرنوری متصل خواهند شد

 

پیش از رای گیری، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده دولت در موافقت با ماده (۶۴) گفت: در حوزه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی هدفگذاری شده است که تمام منازل مردم و اماکن تجاری و ۸۰ درصد ساختمان‌ها به فیبر نوری متصل شوند. در این هدفگذاری قرار است سرعت فیبرنوری چند ۱۰ برابر نسبت به وضع موجود شود و در آخرین افتتاحی که در این حوزه انجام شد، ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه سرعت فیبر نوری بود که ۸۰ برابر سرعت فعلی است.

وی تصریح کرد: اهداف دولت الکترونیک در ماده (۶۴) قید شده است. البته اصلاحات جزیی نیاز دارد. به عنوان مثال در بند آخر که عبارت تامین نیروی انسانی است به آموزش نیروی انسانی برای جلوگیری از بارمالی تبدیل شود. همچنین در بند اول عبارت تحقق کلیه مفاد به تحقق اهداف اصلاح شود.در موضوع رتبه هم باید به رتبه ۷۵ برسیم تا نسبت به وضع موجود ارتقاء یابیم.

محسن زنگنه به عنوان نماینده کمیسیون تلفیق در موافقت با ماده (۶۴) یادآور شد: دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت از طریق فیبر نوری بسیار مهم است و در ردیف سوم جدول، اتصال اماکن تجاری و مسکونی به میزان ۲۰ میلیون نقطه قید شده است.در پوشش فیبرنوری یعنی اینکه فیبر نوری تا درب منزل مردم آمده باشد، کارها به خوبی انجام شده اما اینکه این فیبر بتواند خدمات لازم را ارائه دهد، جای سوال دارد که البته امکان اتصال منازل به فیبر نوری فراهم است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تاکید کرد: روستاهای بیش از ۲۰ خانوار در طول برنامه هفتم به صورت ۱۰۰ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد که تمام این موارد از نکات ارزنده جدول ماده (۶۴) است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.