صفحه اصلی / سرخط خبرها / تجارت الکترونیک پیشران فناوری
تجارت الکترونیک پیشران فناوری

مهدی غیبی کارشناس فناوری

تجارت الکترونیک پیشران فناوری

سرمقاله

فناوری اطلاعات این بستر را فراهم کرد تا از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم و گام‌های مثبتی در توسعه معاملات تجارت الکترونیک برداریم. فناوری اطلاعات یک موضوع میان بخشی است لذا محیطی مناسب برای خلق ثروت و ارزش است و پیشرفت در این عرصه نیاز به زیرساخت دارد که فناوری اطلاعات در این عرصه خدماتی را ارائه می‌دهد و صنعت روبه رشدی است.
برای توسعه از طریق اقتصاد دیجیتالی باید روی پلتفرم‌ها، داده‌های دیجیتالی و تجارت الکترونیک و پیشران‌های فناوری تمرکز کرد. اقتصاد دیجیتالی اکنون در همه جای دنیا در دو بخش بستر موبایلی و پیشران‌های فناوری در حال شکوفایی و توسعه است. ایران در عرصه تولیدات نرم‌افزاری از دانش و تخصص بالایی برخوردار است.
لذا در عرصه اقتصاد دیجیتال در سال جهش تولید باید تولید و توسعه صادرات نرم‌افزاری در اولویت اصلی قرار گیرد. در حال حاضر تعدادی از شرکت‌ها دفاتری را به صورت مجازی در برخی کشورها راه‌اندازی کرده‌اند که پروژه‌های نرم‌افزاری را در ایران انجام می دهند و این چرخه مالی مناسبی را ایجاد کرده است.
همچنین در کنار آن نیروی انسانی توانمندی را جذب و به کار می‌گیرد. بنابراین بعد از تأکید به موضوع جهش تولید در مرحله دوم بحث اشتغال یکی دیگر از مقوله‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال شرایط اقتصادی کشور را متحول می‌سازد. درست است که به‌خاطر ویروس کرونا تعدادی از کسب‌وکارهای فیزیکی متضرر شدند. اما در حوزه فناوری اطلاعات اتفاقا فرصت‌هایی فراهم شده است.
یکی از مهمترین ویژگی‌های اقتصاد دیجیتال تفکر اکوسیستمی است. مفهوم رقابت در این اقتصاد متفاوت از گذشته است و در آن سازمان‌ها یک تنه و در انزوا موفق نخواهند بود. در اقتصاد دیجیتال، کسب‌وکارهایی که تا دیروز رقیب محسوب می‌شدند شاید امروز همکار باشند. در این اقتصاد شبکه‌ای از بازیگران با هم به منظور خلق بالاترین ارزش در کنار یکدیگر هم‌افزایی می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

میزان خانه‌های خالی در کشور قابل توجه است

به گزارش کسب و کار نیوز ، عبدالوحید فیاضی، نماینده مردم نور و محمودآباد درباره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.