صفحه اصلی / اسلایدر / ۶۲۵ هزار شغل در شش ماه امسال ایجاد شد
۶۲۵ هزار شغل در شش ماه امسال ایجاد شد

۶۲۵ هزار شغل در شش ماه امسال ایجاد شد

کسب و کار نیوز- مطابق اظهارات وزیر کار در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ حدود ۶۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، برنامه های اشتغالزایی در دولت ذیل برنامه زیست بوم اشتغال با هدف ایجاد یک میلیون و ۸۸هزار شغل دنبال می شود. گزارش هایی که مسئولان از آمار اشتغال ارائه می دهند در راستای سامانه رصد اشتغال است. به گفته ی مسئولان کلیه اشتغال های ایجاد شده از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و… باید توسط دستگاه های اجرایی احصاء و در سامانه رصد اشتغال ثبت شود. در پایش تلفنی کلیه اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد اشتغال توسط مرکز پایش اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راستی آزمایی تلفنی می شود و مواردی از قبیل اطلاعات هویتی، تاریخ شروع به کار، وضعیت طرح، عنوان طرح، خدمات دریافتی (زیست بوم) مورد پرسش قرار می گیرد.

مرتضوی وزیر کار با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات بزرگی انجام شده است، تصریح کرد: اگر به شاخص‌ها و نماگرهای اقتصادی در دهه ۹۰بنگریم مشاهده می‌کنیم که در تمام مسائل با رکود مواجه بوده‌ایم و بیت‌الغزل شاخص‌های اقتصادی دهه ۹۰حکایت از رشد منفی نیم تا مثبت یک درصدی دارد. وی با بیان اینکه در چنین شرایطی دولت سیزدهم با علم، مطالعه و برنامه سکان اقتصاد کشور را برعهده گرفت اظهار داشت: از روز اول و در جلسات متعدد شعار شخص رئیس دولت سیزدهم اصلاح ساختار اقتصادی بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت مردمی سیزدهم آستین همت را بالا زده است تا مشکلات مردم را برطرف کند.تورم مهارشده است. متأسفانه دشمن نیز به این موضوع توجه و از راه‌های مختلف سعی دارد این موضوع را در جامعه تشدید کند.

وزیر کار، سیاست اصلی دولت سیزدهم را نجات اقتصاد کشور و اصلاح ساختار اقتصادی عنوان کرد و گفت: دغدغه رئیس‌جمهور و اعضای دولت، برون‌رفت از مشکلات اقتصادی مردم است.نماگرهای اقتصادی کشور نشان از ثبات و تثبیت وضعیت اقتصادی دارد، نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۲نسبت به بهار سال گذشته کاهشی بوده است و در نقطه مقابل آن با شاهد رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی هستیم. وزیر تعاون افزود: در بحث نفت نیز به رشد اقتصادی ۱۶.۵ درصد رسیده‌ایم و تا پایان سال در بحث تولید و صادرات نفت این افزایش ادامه خواهد داشت.

وی در استان یزد را دارالعلم و دارالایمان‌ دانست و گفت: نرخ بیکاری استان یزد از میانگین کشوری کمتر است و در حوزه اشتغال بانوان باید برنامه‌ریزی مؤثری صورت بگیرد؛ در بخش گوهرتراشی، طلا و جواهرات و همچنین در بخش مشاغل خانگی و مشاغل خُرد می‌توان سرمایه‌گذاری انجام داد. مرتضوی با اشاره به اینکه باید به سمت دانش‌بنیان‌ها و توریسم سلامت حرکت کنیم، اضافه کرد: باید اشتغال متناسب با شرایط استان در یزد ایجاد شود. وی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد ادامه داد: اگر یک کارگر در محل زندگی خود بتواند به شغلی مشغول شود به‌طور قطع هزینه‌های زندگی او کاهش خواهد یافت.در حوزه اشتغال با عدد و رقم و شماره ملّی در سال گذشته بالغ بر یک‌ میلیون فرصت شغلی و امسال نیز براساس گزارش سامانه رصد بالغ بر ۶۲۵هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.