چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / تامین نقدینگی مهمترین مشکل تعاونی هاست
تامین نقدینگی مهمترین مشکل تعاونی هاست

تامین نقدینگی مهمترین مشکل تعاونی هاست

کسب و کار نیوز- مدیرعامل اتحادیه سراسری سواری کرایه بین شهری مهمترین چالش های حوزه حمل و نقل را لزوم شناسایی بازارهای هدف برای تعاونی های صادارت محور ،کمک به رفع تامین نقدینگی شرکت های تعاونی و تسهیل در اعطای اعتبارات دانست.

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرعامل اتحادیه سراسری سواری کرایه بین شهری با اشاره به مشکلات این بخش گفت:  تامین مالی و سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات این اتحادیه است. افزایش قیمت قطعات خودرو و لوازم یدکی متناسب با افزایش نرخ های کرایه نیست و رانندگان توان پرداخت هزینه ها و استهلاک خودرو را ندارند.  از سوی دیگر، تسهیلاتی هم برای این قشر در نظر گرفته نشده است و نرخ های بالای تسهیلات، امکان بازپرداخت را برای رانندگان از بین می برد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت مسئولان از بخش تعاون گفت: مسلم است که مقام اول اجرایی کشور با حضور در همایش اقتصاد تعاونی ایران در میان انبوهی از تعاونی ها و اتحادیه های تعاونی، بر اهمیت نقش تعاون در اقتصاد و جایگاه آن تاکید کرده است.

وی ادامه داد: اقای رئیسی در این همایش ارتقای سطح مدیریت در شرکت های تعاونی را مستلزم تسهیل حضور تعاونی ها در بازارهای داخلی و خارجی عنوان و دولت را مکلف به همراهی و حمایت از مدیران تعاونی کرده است. مدیرعامل اتحادیه سراسری سواری کرایه بین شهری ابراز داشت: به باور تعاونگران، حضور حداکثری و پرشور تعاونگران در این همایش، لزوم تکرار و اختصاص فضای گفتگو با رئیس جمهور محترم را نشان می دهد. حاج محمد علی رفع مشکلات تعاونگران را برای حضور پررنگ تر و ایفای نقش تعاون در اقتصاد ملی را راهکار مهمی برای برون رفت از مشکلات کنونی اقتصاد عنوان کرد و حمایت ویژه دولت را در این خصوص خواستار شد.

به گفته وی پرداختن به مشکلات تعاونی های حمل و نقل، لزوم شناسایی بازارهای هدف برای تعاونی های صادارت محور ،کمک به رفع تامین نقدینگی شرکت های تعاونی و تسهیل در اعطای اعتبارات به آنان از مهمترین چالش های بخش تعاون است که با حمایت و توجه  ویژه دولت، امکان رفع آن فراهم می شود.

وی با اشاره اینکه تامین مالی و سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات این اتحادیه است، ادامه داد: افزایش قیمت قطعات خودرو و لوازم یدکی متناسب با افزایش نرخ های کرایه نیست و رانندگان توان پرداخت هزینه ها و استهلاک خودرو را ندارند.  از سوی دیگر، تسهیلاتی هم برای این قشر در نظر گرفته نشده است و نرخ های بالای تسهیلات، امکان بازپرداخت را برای رانندگان از بین می برد. وی تصریح کرد: همه رانندگانی که قصد نوسازی را دارند باید خودرو خود را اسقاط کنند چرا که اصول نوسازی همین است و از طرف دیگر پتانسیل افزایش ظرفیت خودرو در ناوگان سواری‌های کرایه بین‌شهری را نداریم.

همچنین مطالعه کنید:

۵۷۰ هزار واحد خانه خالی شناسایی شد/اخطار مالیاتی به صاحبان خانه‌های خالی

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، وی افزود: کمیسیون از ابتدای دوره فعالیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.