چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / وزیر اقتصاد: کریدور شرق خزر همچنان بلا تکلیف است
وزیر اقتصاد: کریدور شرق خزر همچنان بلا تکلیف است

وزیر اقتصاد: کریدور شرق خزر همچنان بلا تکلیف است

کسب و کار نیوز- وزیراقتصاد گفت: کریدور شرق خزر به دلیل عدم قطعیت و جمع بندی نشدن در زیر مجموعه های حوزه ریلی کشور همچنان بلا تکلیف مانده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید احسان خاندوزی، صبح پنجشنبه در هفتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان در خصوص دسترسی شعبه ارزی فعالان اقتصادی گنبد که با مشکل مواجه هستند، اظهار کرد: برای اینکه کد شعبه ارزی در شهرستان گنبد راه اندازی شود حتماً پیگیری خواهم کرد.

وی در خصوص مسئله مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی گلستان، افزود: هم مدیرعامل بانک ملی و هم مدیرعامل بانک صادرات مکلف هستند موافقت نامه خود را به صورت مکتوب اعلام کنند و وارد فاز اجرایی شوند. وزیر اقتصاد در خصوص بخش نامه مربوط به طلا در حوزه واردات، گفت: با توجه به اینکه این موضوع نیازمند به مصوبه ستاد تدابیر ویژه بود و خود دولت به تنهایی نمی‌توانست مصوب کند آن را هم به زودی طی یک ماه آینده ابلاغ خواهیم کرد.

وی در خصوص محصور شدن فاز یک منطقه آزاد اینچه برون از مدیرعامل بانک ملت خواست که در این زمینه ورود کند و ما به ازای آن هر میزان مشارکتی که لازم باشد اختصاص پیدا کند زمین در اختیار قرار دهند و در قبال آن مسئولان مربوطه متعهد شوند تا منطقه بتواند از مزایای مصوب شدن اساس نامه و هیئت مدیره وارد فاز اجرایی شود. خاندوزی اظهار کرد: اکنون بانک ملی و سپه امکان عملیات ارزی در گنبد را دارند و اگر نیاز هست برای بانک صنعت و معدن هم دستورات لازم صادر خواهد شد. وی افزود: اولویت گذاری توسعه منطقه‌ای یکی از مسائلی است با سازمان برنامه بودجه مطرح کردیم که استانداران باید آن را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانیم در یک رفت و برگشت بین مقامات استانی و نظام برنامه ریزی ملی به یک جمع بندی برسیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه مزیت‌های مناطق و استان‌ها مشخص است و باید تمرکز کنیم تا سرعت پیدا کند، گفت: هیچ کشور و منطقه‌ای بدون تمرکز سرعت رشد اقتصادی را تجربه نخواهند کرد. وی یادآور شد: وقتی انرژی‌ها بر نقاط متمرکز کانون تمرکز پیدا می‌کند برای آن منطقه و کشور فرصت فراهم می‌شود تا پیشرفت کند. اکنون در آستانه برنامه هفتم قرار داریم و فرصتی خوبی فراهم است که در مورد اولویت‌ها و نقاط کانون تصمیم گیری کنیم. وی در خطاب به مسئولان استان گفت: تا پایان سال ما شرایط خوبی داریم که برای پنج سال آینده ذیل برنامه هفتم در سندهای استان تصمیم گیری کنیم. خاندوزی اظهار کرد: با بر اعلام وزارت نفت که میدان نفتی در استان گلستان کشف شد باید در دل برنامه توسعه بلند مدت استان اولویت گذاری و جانمایی شود.

وی در خصوص استفاده کردن از ظرفیت‌های جغرافیا اقتصادی در استان و مسئله خروج از بن بست‌ها، افزود: قطعی شدن مسیر کریدورها این موضوع را حل و فصل خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان گلستان قرار شد از ظرفیت کریدور شرق خزر استفاده ویژه ای شود و متصل به کویر مرکزی ایران، آب‌های خلیج فارس و دریای عمان شویم اما تا امروز به دلیل عدم قطعیت و جمع بندی نشدن در زیر مجموعه‌های حوزه ریلی کشور این پروژه همچنان بی بلا تکلیف مانده است و امید است تا زمان به اتمام نرسیده از این فرصت استفاده نهایی شود.

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.