صفحه اصلی / اسلایدر / حذف قطعات قاچاق و تقلبی خودرو از بازار
حذف قطعات قاچاق و تقلبی خودرو از بازار

حذف قطعات قاچاق و تقلبی خودرو از بازار

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران گفت: از حذف قطعات تقلبی خودرو از بازار به منظور شفافیت در بازار لوازم یدکی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید احمد حسینی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران گفت: به منظور شفافیت در بازار لوازم یدکی و حذف قطعات قاچاق و تقلبی به همت انجمن قطعه سازان با محوریت درج شناسه کالا و کد رهگیری روی قطعات و بازرسی از واحد‌های تولیدی صورت گرفت.

او گفت: خوشبختانه بازرسی‌های در سطح تهران صورت گرفت به طوری که در چند روز گذشته نیز منجر به کشف و برخورد با دو مجموعه بزرگ تولید انواع لنت ترمز تقلبی شده ایم. حسینی در خصوص هدف گذاری سازمان ملی استاندارد مبنی بر تدوین استاندارد برای هزار قطعه خودرویی و ابلاغ این موضوع به اتحادیه گفت: اتحادیه تا کنون در جریان این موضوع قرار نگرفته است، اما متاسفانه استانداردسازی ۷۰ قلم لوازم یدکی در گذشته نیز به صورت کامل اجرا نشده است لذا تدوین استاندارد برای هزار قطعه خودرویی باید به صورت جامع و کامل اجرایی شود تا بازار عرضه و تقاضا با چالش مواجه نشود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران گفت: متاسفانه نبود نظارت کافی دلیل افزایش کالای تقلبی در بازار می‌سود به طوری که عدم شناسنامه دار شدن همه تولیدکنندگان صنفی و افزایش قیمت مواد اولیه باعث جنس تقلبی می‌شود، بنابراین صرف نظارت و بازرسی‌ها موجب حذف قطعات تقلبی در بازار نخواهد شد و دستیابی به نتایج مطلوب در این بخش مستلزم نظارت‌های همه جانبه خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.