صفحه اصلی / اسلایدر / اجرای طرح‌های چهارگانه عشایری با حضور پررنگ زنان/۴۹۱ صندوق اعتبار خرد زنان عشایری فعال است
اجرای طرح‌های چهارگانه عشایری با حضور پررنگ زنان/۴۹۱ صندوق اعتبار خرد زنان عشایری فعال است

اجرای طرح‌های چهارگانه عشایری با حضور پررنگ زنان/۴۹۱ صندوق اعتبار خرد زنان عشایری فعال است

کسب و کار نیوز- سرپرست سازمان امور عشایر ایران بر نقش زنان عشایری در اجرای طرح‌های چهارگانه سازمان برای تنوع‌بخشی به اشتغال و افزایش درآمد عشایر تاکید کرد و گفت: امور زنان عشایری استان‌ها باید تلاش کنند نقش زنان در اجرای طرح‌های محوری سازمان پررنگ‌تر شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، «سیاوش احمدی میرقائد» در گردهمایی مسوولان امور زنان عشایری استان‌ها، با اشاره به اجرای طرح‌های چهارگانه این سازمان اظهار داشت: چهار طرح توسعه صنایع دستی عشایر، توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری، توسعه گردشگری عشایر و طرح زنجیره تولید گوشت قرمز توسط عشایر، از طرح‌های محوری سازمان برای تنوع‌بخشی به اشتغال و افزایش درآمد عشایر است که در مناطق عشایری در دست اجرا است و باید تلاش شود نقش زنان عشایری در اجرای این طرح‌ها پررنگ‌تر شود.

وی افزود: مدیریت تولید و اقتصاد در خانوارهای عشایری بر عهده زنان است و این امر مسوولیت ما را در ارائه خدمات به این زنان زحمتکش بیشتر می‌کند. سرپرست سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه زنان عشایری در طول تاریخ در کنار مردان حماسه آفریده‌اند، گفت: امروز چرخه تحولات اقتصادی و اجتماعی جامعه به گونه‌ای است که نیازمند ارائه موضوعات جدید در حوزه‌های مختلف مربوط به زنان عشایری هستیم و باید بر روی آن کار مطالعاتی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: باید در حوزه‌های بهداشتی، آموزشی و فرهنگی و سایر بخش‌های مربوط به زنان عشایری، طرح و برنامه داشته باشیم و امور عشایر استان‌ها باید در این زمینه فعالیت‌های بیشتری داشته باشند. احمدی میرقائد بر افزایش صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایری کشور تاکید کرد و گفت: ۴۹۱ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری با ۱۱۳ هزار عضو در سراسر کشور فعالیت اقتصادی می‌کنند که بیش از این امکان توسعه این صندوق‌ها و افزایش تعداد اعضای آنها وجود دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: این تعداد صندوق اعتبار خرد زنان عشایری با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، توانسته‌اند در انجام فعالیت‌های اقتصادی زنان عشایری اثرگذار باشند.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس علی‌آبادی وزیر صمت امروز در آئین گشایش نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.