سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / اختصاص یک میلیارد یورو برای واردات خودرو
اختصاص یک میلیارد یورو برای واردات خودرو

اختصاص یک میلیارد یورو برای واردات خودرو

کسب و کار نیوز- رئیس سازمان توسعه و تجارت گفت: با همکاری سازمان استاندارد، محیط زیست و وزارت صمت روند واردات خودرو تسریع خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه و تجارت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ارز خوبی برای واردات خودرو در حدود یک میلیارد یورو در نظر گرفته شده است همچنین چندین شرکت، منابع را برای واردات خودرو دریافت کرده‌اند و می‌توانند ثبت سفارش خوبی هم در این زمینه انجام دهند.

رئیس سازمان توسعه و تجارت اظهار کرد: در حال حاضر یک شرکت داخلی برای دو ماه ۱۲ هزار خودرو ثبت سفارش در کارخانه سازنده داشته است تا برای آن هر ماه ۶ هزار خودرو ساخته و تحویل این شرکت شود. وی بیان کرد: ما محدودیتی برای واردات خودرو نداریم فقط برخی از شرکت‌ها تا بتوانند استاندارد کامل محیط زیستی را دریافت و قیمت ارزش خودرو را در گمرک تایید کنند زمان بر خواهد بود.

رئیس سازمان توسعه و تجارت در خصوص فرآیند طولانی شدن واردات خودرو گفت: برخی از شرکت‌ها به دلیل محدودیت زیست محیطی، مقداری روند واردات را به تاخیر انداختند تا این مشکل برطرف شود و بتوانند ثبت سفارش خودرو را انجام دهند.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان استاندارد، محیط زیست و وزارت صمت روند واردات خودرو تسریع خواهد شد.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته گفته بود، اجرای کند آیین‌نامه واردات خودرو در ۶ ماه اول امسال چند دلیل داشت که یک بخش این بود که اولویت‌های تخصیص و سرمایه‌گذاری پیش‌تر از آن مطرح شده بود و بعد از آن، تخصیص ارز به واردات خودرو انجام می‌گرفت البته ابلاغ این آیین‌نامه نیز زمان‌بر شده بود و پیش‌بینی می‌کنیم این مسئله در شش‌ ماه دوم سال سریع‌تر و بیشتر انجام بگیرد.

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.