صفحه اصلی / اسلایدر / برنامه ریزی برای خودکفایی ۱۰۰ درصدی در پنج محصول اساسی
برنامه ریزی برای خودکفایی ۱۰۰ درصدی در پنج محصول اساسی

برنامه ریزی برای خودکفایی ۱۰۰ درصدی در پنج محصول اساسی

کسب و کار نیوز- نیکبخت گفت: برای خودکفایی صددرصدی در ۵ محصول اساسی گندم، برنج، جو، پنبه و شکر در وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی امروز در برنامه آغاز سال زراعی جدید ضمن اعلام خداقوت برای همه کشاورزان به‌ویژه گندم‌کاران کشور اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی صد درصد تولید ۵ محصول اساسی گندم، برنج، جو، پنبه و شکر برنامه‌ریزی کرده است و در بخشی از محصولات مانند روغن، متعهد شده‌ایم که ضریب خوداتکایی را افزایش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: ما متعهد هستیم که در تامین ۹۰ درصد امنیت غذایی به خودکفایی برسیم. او با بیان اینکه پیش‌بینی شده بارندگی مناسبی در پاییز و زمستان انجام شود، گفت: در صورتی که بهار هم وضعیت بارندگی مناسب باشد، می‌توانیم با همدلی کشاورزان در سال آینده تولید را نسبت به امسال افزایش دهیم. نیکبخت با اشاره به دو اقدام مهم در سال زراعی جدید برای افزایش امنیت غذایی کشور گفت: اقدام نخست این است که همه نهاد‌ها و قوا را به همکاری بیشتر بخواهیم. آن‌ها باید به این مسئله معتقد باشند که اهمیت امنیت غذایی در کشور کمتر از امنیت نظامی نیست. امنیت غذایی نیاز به حمایت همه قوا دارد.

او افزود: همچنین در سال زراعی جدید از شرکت‌های دانش بنیان استفاده بیشتری خواهیم کرد. ۲ هزار محقق و پژوهش‌گر در کشور وجود دارد که آن‌ها طبق زمانبندی یک ساله به مراکز ترویج و آموزش کشاورزی سرکشی خواهند کرد و آن‌ها را آموزش می‌دهند.

اراضی کشاورزی بین وراث قطعه بندی نمی شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با همکاری که قوه قضائیه و اداره ثبت اسناد انجام داده، از این به بعد سند‌هایی که برای زمین‌های کشاورزی صادر می‌شود، قید می‌شود که کاربری زمین برای کشاورزی است.

او ادامه داد: همچنین با این نحوه صدور سند هیچ وراثی امکان قطعه کردن زمین‌های کشاورزی را نخواهد داشت. نیکبخت گفت: ۱۸ میلیون هکتار زمین زراعی در کشور داریم که ۶ درصد آن‌ها کلاس یک و دو است و باید در حفظ آن‌ها کوشا باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تأمین برق شهر تهران/ تهران خاموشی نخواهد داشت

به گزارش کسب و کار نیوز، “کامبیز ناظریان” هم‌زمان با برگزاری ششمین نشست بزرگ فصلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.