صفحه اصلی / اسلایدر / حمایت از ۲ هزار طرح اقتصادی روستای بدون بیکار/ پرداخت بیش از ۱۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا
حمایت از ۲ هزار طرح اقتصادی روستای بدون بیکار/ پرداخت بیش از ۱۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا

حمایت از ۲ هزار طرح اقتصادی روستای بدون بیکار/ پرداخت بیش از ۱۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا

کسب و کار نیوز- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امیدبا اشاره به اقدامات صندوق در حوزه اشتغالزایی گفت:مشاغل خرد، کوچک و متوسط بخش زیادی از مشاغل کشور را شامل می‌شود .در دو سال گذشته بیش از ۷۰هزار طرح مورد حمایت قرارگرفت و بیش از ۲۰۰هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، نعمت الله رضایی،مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره اقدامات صندوق در ۲سال گذشته گفت:مشاغل خرد، کوچک و متوسط بخش زیادی از مشاغل کشور را شامل می‌شود که موفق شدیم در دو سال گذشته بیش از ۷۰هزار طرح را مورد حمایت قرار بدهیم که بیش از ۲۰۰هزار فرصت شغلی را به خود اختصاص داده است. وی افزود: دولت سیزدهم قول یک میلیون شغل را در سال داده است که این موضوع محقق شده و بر اساس نرخ بیکاری و بررسی های مرکز آمار قابل بررسی است.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید  پرداخت بیش از ۱۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا؛ جذب بیش از ۷۰هزار منابع، حمایت از ۶هزار صندوق خرد محلی با تسهیلات ۵هزار و ۵۰۰میلیارد ریالی حمایت از ۲۵۰۰طرح اقتصادی در قالب مدل هر روستا یک محصول،،‌حمایت از ۲هزار طرح اقتصادی در قالب مدل روستای بدون بیکار بخشی از اقدامات صندوق در این راستا بوده است.

رضایی ادامه داد: چابک سازی صندوق از طریق حذف یک رده سازمانی و افزایش اختیارات استان ها به میزان ۵برابر، احیای ۱۲۲۰ واحد اقتصادی راکد و نیمه فعال و نیمه تمام با پرداخت ۹۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات، فعال نمودن سرمایه گذاری به میزان ۹۸۰۰۰ میلیارد ریالٰ، تامین مالی از طریق روش های نوین تامین مالی جمعی و سرمایه گذاری اجتماعی از جمله اقدامات مهم برای فعال کردن بخش اقتصادی واشتغال بوده است.  مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت:طرح هایی که صندوق مورد حمایت قرار داده است ۳۲درصد بانوان بودند و بیش از ۴۷درصد از شاغلین این طرح ها هم بانوان هستند. وی در خصوص اقساط معوق تسهیلات پرداخت شده گفت: بازگشت تسهیلات کارآفرینان کاملا به موقع بوده که نشان از خوش قول بودن این قشر زحمت کش است و نرخ تعویق تسهیلات زیر ۲درصد است.

رضایی اظهار داشت: حمایت ویژه از طرح های دانش بنیان،پرداخت ۳۲درصد تسهیلات پرداختی صندوق به بانوان، سهم ۴۷درصدی بانوان در اشتغال طرح های مورد حمایت صندوق، فناور نمودن فعالیت ها, پرداخت غیر حضوری و آنلاین تسهیلات اشتغال و ضروری،حمایت از اقشار خاص از طریق ۲۴درصد تسهیلات اعطایی، تکریم ارباب رجوع از طریق تسریع درارائه خدمات و سرعت در پاسخگویی به درخواست ها، فرایند محور نمودن امور از طریق اخذ هر گونه تسهیلات اشتغالزا در دستگاه های اجرایی متولی،در طول دو سال اخیر بیش از ۱۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است در صورتی که از آغاز به کار آن تا قبل از دولت سیزدهم ۱۷۰هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. سهم اشتغال ۱۰.۶درصد از اشتغال کل بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند/ فرصت خطا نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.