صفحه اصلی / اسلایدر / ۴۵۰۰ واحد نیمه تعطیل احیا شد
۴۵۰۰ واحد نیمه تعطیل احیا شد

۴۵۰۰ واحد نیمه تعطیل احیا شد

کسب و کار نیوز- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 4500 واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل احیا شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید صولت مرتضوی در حاشیه آغاز زنگ سال تحصیلی جدید در مدرسه استثنایی ساریخانی در مورد برنامه دولت برای احیای واحدهای اقتصادی نیمه تمام و راکد گفت: دولت سیزدهم درواقع تکمیل‌کننده طرح‌های عمرانیسال‌های گذشته و هم واحدهای اقتصادی نیمه‌کاره و راکد است.

وی گفت: با همت و دستور رئیس جمهور تکمیل واحدهای عمرانی نیمه تمام در دستور مصوبات سفرهای استانی دولت قرار گرفت و هر روز شاهد تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی نیمه تمام هستیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: از سوی دیگر کارخانه‌ها و طرح‌های اقتصادی برخی به خاطر عدم تزریق منابع کافی به صورت نیمه تمام رها شده بودند که احیای آن در دستورکار دولت قرار گرفت.

مرتضوی گفت: بعضی از واحدهای نیمه تمام با تزریق منابع جدید احیا شد و برخی نیز به ظرفیت اسمی تولید خود نرسیده بودند که دولت کمک کرد و ما هم به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک می‌کنیم که این واحدهای اقتصادی به ظرفیت اسمی خود برسند و اشتغال در آنها تکمیل شود.

وی ادامه داد: برخی از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها مشکلاتی دارند از جمله برخی بدهی به بانک‌ها دارند و برخی از کارخانه‌ها نیز با ناکارآمدی ماشین‌آلات و تجهیزات مواجه هستند که این مشکلات هم در دستورکار ستاد احیای صنایع قرار گرفت و هر روز تازه به تازه و نو به نو، مانند ۴۵۰۰ واحد تولیدی که احیا شد، در دستورکار قرار می‌گیرند و مشکلات آنها رفع می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که چند واحد تولیدی دیگر تا آخر سال احیا می‌شود، اظهار داشت: تا واحدهای اقتصادی راکد و نیمه تمام وجود دارند، کار احیا و بازگرداندن آنها به مرحله کار و تولید ادامه پیدا می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.