صفحه اصلی / اسلایدر / آگهی‌ مسکن در پلتفرم‌ها نیازمند ساماندهی است/ مردم فریب شایعات فضای مجازی را نخورند
آگهی‌ مسکن در پلتفرم‌ها نیازمند ساماندهی است/ مردم فریب شایعات فضای مجازی را نخورند

آگهی‌ مسکن در پلتفرم‌ها نیازمند ساماندهی است/ مردم فریب شایعات فضای مجازی را نخورند

کسب و کار نیوز- نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با تاکید بر اینکه باید پلتفرم‌های انتشار آگهی در بازار مسکن ساماندهی شوند تا از قیمت سازی از این طریق جلوگیری شود، گفت: برخی فضاسازی‌ها حاکی از افزایش قیمت مسکن در نیمه دوم امسال دارد، اما مردم فریب این شایعات را نخورند.

به گزارش کسب و کار نیوز، بازار مسکن در سال‌های اخیر به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا در حال خارج شدن از شکل سنتی خود یا همان بنگاه‌های املاک است و در چند سال گذشته پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف در این حوزه حتی بیشتر از بنگاه‌ها در حال نقش آفرینی هستند.

در کنار سایر دلایل افزایش قیمت مسکن، اما نمی‌توان نقش پلتفرم‌ها در قیمت سازی‌ها به خصوص در بازار مسکن را نادیده گرفت؛ متاسفانه در این آگهی‌ها بدون اینکه معامله‌ای انجام شود، شاهد قیمت گذاری بی‌ضابطه هستیم که نظارتی هم بر آنها نیست.

داوود بیگی‌نژاد، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه امروز دنیای مجازی با دنیای واقعی در تقابل قرار گرفته است، افزود: مردم برای سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین موضوع زندگی‌شان که مسکن است می‌توانند از مشاوران املاک مجاز مشاوره بگیرند.

وی با بیان اینکه بازار مسکن تابعی از دیگر بازارهای موازی در کشور است، افزود: با ثابت ماندن دیگر بازارها مانند ارز و نهاده‌های ساختمانی، قیمت مسکن نیز ثابت مانده و در واقع کنترل می‌شود.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران تولید و عرضه مسکن را به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارها برای کنترل این بازار عنوان کرد و گفت: بخشی از هزینه خرید و یا ساخت مسکن با تسهیلات بانکی تامین می‌شود، اما بانک‌ها آن‌چنان که باید در این حوزه به خصوص در بافت فرسوده همراهی نمی‌کنند که همین عامل می‌تواند روند تولید را در کشور با مشکل مواجه کند.

بیگی نژاد با بیان اینکه بنگاه‌های املاک به عنوان معتمدین خود را به مردم ثابت کردند، تاکید کرد: زمانی مشکلات در حوزه بنگاه‌ها بیشتر شد که فضای مجازی بستری را برای بی‌قانون کار کردن در بازار مسکن ایجاد کرد. امروز هر کسی در این فضا به عنوان مشاور املاک فعالیت دارد.

وی گفت: در حالی که نیازمند نظارت در فضای مجازی هستیم که این نظارت وجود ندارد و می‌توان گفت که بیشترین آسیب به بخش مسکن در بستر این فضا است.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: راه‌حل این است که فعالان در این رسته در فضای‌مجازی باید مجوز فعالیت داشته‌ باشند و ساز و کاری برای این بستر ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، برنامه دولت، ساماندهی وضعیت پلتفرم‌های انتشار آگهی‌های املاک در جهت مهار دلالانی است که به طرق مختلف قصد ایجاد التهاب در بازار مسکن و یا قیمت سازی را دارند.

کارشناسان مسکن می‌گویند: دلالان با استفاده از پلتفرم‌های انتشار آگهی در بازار مسکن برای قیمت‌سازی استفاده می‌کنند و شاهد آگهی‌های تقلبی و جعلی در برخی از این اپلیکیشن‌ها در حوزه مسکن هستیم که نه‌تنها سبب گمراهی مردم می‌شود، بلکه بلکه افزایش قیمت مسکن را به دنبال داشته است.

چندی پیش سردار علی نوروزی، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا گفت: دو پلتفرم را شناسایی کردیم که بیشترین دخالت را در بالا بردن قیمت مسکن داشتند و با همکاری وزارت صمت و اتحادیه کسب و کارهای مجازی آنها را شناسایی کردیم و برای آخرین بار اخطار جدی به این ۲ پلتفرم داده شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.