صفحه اصلی / اسلایدر / کاهش ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها
کاهش ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها

کاهش ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها

کسب و کار نیوز- مدیرعامل بانک توسعه تعاون از کاهش ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات به تعاونی ها خبر داد و گفت: طبق تکلیفی که داریم حدود ۷۰درصد سبد تسهیلات به تعاونی ها پرداخت می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد شیخ حسینی؛ مدیرعامل بانک توسعه تعاون از کاهش دو درصدی نرخ سود تسهیلات به تعاونی‌ها در راستای حمایت از بخش واقعی و مردمی اقتصاد خبر داد و گفت:ما در بانک توسعه تعاون مسئولیت و رسالت خود را خدمت‌رسانی به بخش تعاون، تولید و بنگاه‌های کوچک و متوسط تعریف کرده‌ایم. وی ادامه داد: با ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴قانون اساسی، بانک توسعه تعاون مکلف به تقویت و ارتقای بخش تعاون در اقتصاد ملّی شده است.عملکرد بانک توسعه تعاون در ۱۴سال گذشته نشان می‌دهد که بیش از دو سوم تسهیلات پرداختی به بخش تعاون و تعاونگران بوده است.

شیخ‌حسینی در ارائه مشکلات تعاونی ها گفت:  مشکلات فرهنگی در تشکیل و توسعه تعاونی‌ها به شکل رسمی، بهره‌وری پایین و مدیریت سنتی در تعاونی‌ها و عدم توفیق در جذب سرمایه خُرد مردمی، ۳ مانع اساسی در رشد و توسعه شرکت‌های تعاونی به شمار می‌رود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون مکلف است ۷۰درصد سبد تسهیلات خود را به بخش تعاون اختصاص دهد و صورت‌های مالی بانک نشان می‌دهد که این نسبت رعایت شده است. وی اضافه کرد: سهم بخش تعاون و بانک توسعه تعاون از تسهیلات تبصره ۱۸، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است که شامل ۳ هزار میلیارد تومان سهم دولت و بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سهم بانک است و پیش‌بینی می‌شود، در این زمینه ۱۸ هزار شغل ایجاد شود.

وی گفت: تسهیلات پرداختی بانک در سال ۱۴۰۱ از رشد ۴۷درصدی در مقایسه با سال پیشین برخوردار بوده است و مانده تسهیلات در پایان سال ۱۴۰۱ نیز رشد ۳۷درصدی در مقایسه با پایان سال پیش از آن تجربه کرده است.

شیخ‌حسینی افزود: تسهیلات پرداختی بانک ۱۵درصد در بخش کشاورزی، ۳۷درصد در بخش صنعت و معدن، ۹درصد بخش عمران و مسکن، ۳۲ درصد در بخش خدمات و ۷درصد بخش بازرگانی بوده است.

وی ادامه داد: منابع بانک توسعه تعاون در پایان سال ۱۴۰۱با رشد ۳۳درصدی در مقایسه با سال پیشین همراه بوده است. وی گفت: بانک توسعه تعاون طی سه‌ماهه ابتدایی سال‌جاری نیز در شاخص تسهیلات اعطایی رشد ۹درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاصل کرده است و مانده مصارف در پایان خرداد‌ماه سال ۱۴۰۲رشد ۳۲درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.