چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / رشد ۸ درصدی برق صنایع
رشد ۸ درصدی برق صنایع

رشد ۸ درصدی برق صنایع

کسب و کار نیوز- سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در حوزه صنایع بزرگ موفق شدیم برق مورد نیاز را تامین کنیم، افزود: ۵۰ صنعت بزرگ کشور ۸.۱۵ درصد رشد مصرف داشتند و این در حالی است که طی مدت ۱۰ سال متوسط رشد مصرف ۴ درصد بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری با بیان اینکه وزارت نیرو باتوجه به ناترازی تولید و مصرف برنامه ریزی کرد که با افزایش طرفیت تولید و مدیریت مصرف؛ ناترازی را به حداقل برساند، اظهار داشت: برای دومین سال برق بخش‌های خانگی، تجاری، عمومی، اداری و خانگی بدون محدودیت و خاموشی تامین شود.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع بزرگ موفق شدیم برق مورد نیاز را تامین کنیم، افزود: ۵۰ صنعت بزرگ کشور ۸.۱۵ درصد رشد مصرف داشتند و این در حالی است که طی مدت ۱۰ سال متوسط رشد مصرف ۴ درصد بوده است.

سخنگوی صنعت برق در ادامه با اشاره افزایش دمای بی‌سابقه و تاثیر آن بر افزایش مصرف برق، تصریح کرد: امسال در منطقه غرب آسیا گنبد حرارتی مستقر شد که منجر به این شد که ۸ کشور اطراف ایران گرمای ۵۰ درجه را تجربه کردند و در کشور ما نیز ۱.۵ تا ۲ درجه افزایش دما را شاهد بودیم که بر این اساس هر یک درجه افزایش دما ۱۸۰ مگاوات افزایش مصرف ناشی از وسایل سرمایشی را در پی داشت که سرجمع ۳۲ هزار مگاوات افزایش مصرف به دلیل استفاده بیشتر از کولرها را داشتیم. این در حالی است که رقم افزایش پیک بار ۴۰ هزار مگاوات است.

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.