صفحه اصلی / اسلایدر / مسکن مشکل اصلی جامعه کارگری است/ اجاره بها نصف حقوق کارگران را می‌بلعد
مسکن مشکل اصلی جامعه کارگری است/ اجاره بها نصف حقوق کارگران را می‌بلعد

مسکن مشکل اصلی جامعه کارگری است/ اجاره بها نصف حقوق کارگران را می‌بلعد

کسب و کار نیوز- نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه مسکن کارگران یکی از مشکلات لاینحل جامعه کارگری است و متأسفانه دولت های مختلف در طرح‌های مسکن دولت‌ها ناموفق عمل کرده اند گفت: ضرورت دارد دولت نسبت به مشکلات کارگران دقت بیشتری داشته باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا تاجیک؛ نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه در آخرین جلسه شورای عالی کار درخواست برگزاری جلسه به منظور کاهش قدرت خرید کارگران را ارائه کردیم گفت: وزیر کار قول دادند که جلسه به این منظور تشکیل شود. طبق قانون باید هفته بعد جلسه برگزار شود. اما هنوز اطلاعی برای برگزاری جلسه نداده اند.

وی با اشاره به اینکه درخواست ما این بود که بازنگری در بحث معیشت صورت گیرد افزود: طی سال های اخیر فشار زیادی در حوزه مسکن به ۱۱کارگران وارد شد. نماینده کارگران در شورای عالی کاراظهار داشت:مسکن کارگران یکی از مشکلات لاینحل جامعه کارگری است. متأسفانه دولت های مختلف در طرح‌های مسکن دولت‌ها ناموفق عمل کرده اند.

تاجیک بیان کرد: با شرایط اقتصادی و معیشتی موجود خانوارها افراد نمی‌توانند حقوق خود را به آخر ماه برسانند و در تامین نیازهای خانواده خود درمانده و بدین ترتیب حتی بسیاری در تامین اجاره خانه خود مشکل دارند. این روند معضلی‌ست که نیاز به تحقیق هم ندارد و همه خانواده‌های جوان درگیر آن هستند و اگر خانه پدری به کمک آن‌ها نیاید، معضل بیشتر هم خواهد شد. این یعنی ما در آینده‌ای نه چندان دور نه تنها با معضل خانه‌دار شدن بلکه با معضل اجاره کردن خانه هم روبرو هستیم که روند آن آغاز شده است و نیازمند این است که دولت توجه بیشتری کند.

وی بیان کرد: قیمت سرسام‌آور مسکن و به تبع آن اجاره بهای سنگین عملاً بیش از نصف حقوق کارگران را می‌بلعد که هرچند کارفرمایان درصدد افزایش حقوق باشند اما بازهم نصیب اجاره بها خواهد شد.بنابراین دولت باید فکری به حال وضعیت معیشت و مسکن کارگران کند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.