صفحه اصلی / اسلایدر / جهش ۹۶ درصدی صادرات کشور
جهش ۹۶ درصدی صادرات کشور

جهش ۹۶ درصدی صادرات کشور

کسب و کار نیوز- طبق گزارش بانک مرکزی ارزش صادرات کشور در سال 1401 معادل 97 میلیارد و 656 میلیون دلار بوده که این رقم 95.9 درصد بیشتر از ارزش صادرات کشور در سال 1399 است.

به گزارش کسب و کار نیوز، براساس گزارش بانک مرکزی از نماگرهای اقتصادی سال ۱۴۰۱، مجموع صادرات کشور در سال ۱۴۰۱ به ۹۷ میلیارد و ۶۵۶ میلیون دلار رسیده است.

از این رقم، درآمد حاصل از صادرات نفت خام، گاز طبیعی، مایعات و میعانات گازی رقمی بالغ بر ۵۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون دلار و صادرات غیرنفتی (بدون احتساب میعانات گازی) ۴۲ میلیارد و ۲۴۶ میلیون دلار بوده است.

این میزان صادرات نفتی و غیرنفتی تقریبا معادل صادرات کشور در سال ۱۳۹۶ است زیرا در آن سال مجموع صادرات کشور ۹۸ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار بوده است. با این تفاوت که در سال ۹۶ میزان صادرات نفت، فرآورده و گاز معادل ۶۵ میلیارد و ۸۱۸ میلیون دلار و میزان صادرات غیرنفتی ۳۲ میلیارد و ۳۲۴ میلیون دلار ارزش گذاری شده است.

این جدول بانک مرکزی نشان می دهد در سال ۱۴۰۱، میزان کل صادرات کشور معادل ۶۲.۸ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۸ و ۹۵.۹ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۹ بوده است. میزان در مقایسه با سال ۹۸، ارزش صادرات نفت و گاز ۱۱۲.۷ درصد و ارزش صادرات غیرنفتی ۲۴.۵ درصد رشد داشته است. همچنین در مقایسه با سال ۱۳۹۹، ارزش صادرات نفت و گاز ۱۶۳.۳ درصد و ارزش صادرات غیرنفتی ۴۶.۶ درصد رشد داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

ساده سازی فرآیند تجارت

سرمقاله باید دستگاه‌های صادرکننده مجوزهای صادرات و واردات، همکاری خود با گمرک را افزایش دهند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.