به گزارش کسب و کار نیوز، داریوش امانی یادآور شد: با توجه به آغاز موج بازگشت مسافران برنامهریزی نشده از مرز مهران، در برخی ساعت ها و در برخی خطوط مشکلاتی داریم که با برنامهریزی صورت گرفته و در اختیار داشتن اتوبوس کافی و تردد منظم اتوبوس ها این مشکلات به حداقل رسیده است.
وی با بیان اینکه با ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده اعزام و حرکت ۱۸۰۰ اتوبوس در شبانه روز گذشته از این مرز، تردد با ترتیب و برنامهریزی در حال انجام است، افزود: یکسری مسافران هستند که از مرزهای دیگر سفر خود را انجام دادند و در مسیر بازگشت به شهرهای خود، مرز مهران را انتخاب کرده اند که برای آن پیشبینی هایی را انجام دادیم. به عنوان نمونه مسافران خوزستان وقتی تعدادشان زیاد می شود ما اتوبوس در اختیار آنها قرار می دهیم تا از مرز مهران به خوزستان بازگردند.
وی تاکید کرد: برنامهریزیهای خوبی انجام و پیشبینی شده است تا روزانه ۱۸۰۰ سرویس را به اقصا نقاط انجام بدهیم و معطلی مردم کمتر شود. وی بیان کرد: از زائران خواستهایم تا در مسیر بازگشت چنانچه اتومبیل آنها ظرفیت پذیرش مسافر یا مسافرانی را دارد با نذر مسافر این همکاری را با سایر هموطنان داشته باشند. همچنین در برخی خطوط تاکسیهای اینترنتی موجود است و برای جابه جایی مسافران ظرفیت مناسبی ایجاد شده است.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای اضافه کرد: بر قیمت بلیط اتوبوس ها نظارت میشود و اجازه دلالی در این خصوص را نمیدهیم. هم اینک دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت راه و شهرسازی و تعزیرات حکومتی در مرزها مستقر هستند و چنانچه حقی از فردی ضایع شده باشد رسیدگی خواهد شد. امانی تصریح کرد: مسافران چنانچه در طول مسیر با تخلفی مواجه شدند حتما با مراجعه به سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری شکایت خود را اعلام کنند.