صفحه اصلی / سرخط خبرها / حمایت از اشتغالزایی در بنگاه های کوچک
حمایت از اشتغالزایی در بنگاه های کوچک

حمایت از اشتغالزایی در بنگاه های کوچک

سرمقاله

احیای واحد‌های تولیدی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران اقدامی مثبت در جهت حمایت از واحد‌های تولیدی است. این امر نه ‌تنها موجب حفظ نیروی کار خواهد شد؛ بلکه به صورت مستقیم بر مساله اقتصاد و تولید کشور اثرگذار است. دولت در وهله اول مسایل بنگاه های مشکل دار را حل کند. زیرا بسیاری از این بنگاه ها در چند سال اخیر تعطیل شده و یا در حال تعطیلی هستند. با توجه به اینکه برخی از مشکلات واحدهای اقتصادی، نداشتن تسهیلات ریالی است باید منابع ارزان قیمت با بازپرداخت منطقی از سوی بانکها به این بنگاه ها تخصیص یابد تا بنگاهها بتوانند خود را دوباره احیا کنند.
توسعه اشتغال نیاز به سرمایه گذاری دارد و این مهم زمانی تحقق می یابد که ایران بتواند سیاست های خارجی خود را با دیگر کشورها گسترش دهد. بی تردید توسعه روابط خارجی و جذب سرمایه گذاری خارجی نیاز به زمان دارد. بنابراین در حال حاضر باید به مشکلات واحدهای مشکل دار توجه کنیم و درصدد رفع مشکل این واحدها باشیم. بنگاه‌های کوچک بهترین بستر برای ایجاد اشتغال است. صنایع بزرگ در کشور ما صنایع دولتی و پایدار مثل نفت و فولاد و… هستند که با تغییر دولت‌ها ظرفیت‌ آنها تغییر چندانی نمی‌کند.
صنایع دربنگاه‌های کوچک استراتژیک و خاص است و بهترین مسیر برای رشد و توسعه اشتغال است. مقیاس و معیار دقیق تر برای سنجش میزان بیکاری و برنامه های دولت‌ها در حوزه بازار کار بنگاه‌های کوچک است. بنگاه های کوچک بعد از هدفمندی و تحریم ها آسیب‌های بسیار جدی دیدند و به شدت مورد تهدید واقع شدند. انتظار این بود که اولین اقدام دولت رسیدگی به بنگاه‌های کوچک باشد.
بنگاه های کوچک بیش از ۷۰ درصد اشتغال را دارند. از آنجایی که در کشور ما نرخ اشتغال در بخش خدمات بالاست، بیشتر شرایط اشتغال مربوط به بنگاه های کوچک است. هر چقدر وضعیت مردم از لحاظ قدرت خرید و میزان درآمد ضعیف تر باشد، بخش خدمات آسیب بیشتری می‌بیند.

همچنین مطالعه کنید:

سامانه ملی املاک و اسکان تکمیل می شود/هوشمندسازی شناسایی خانه های خالی/اخذ ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات از خانه‌های خالی

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، وی با بیان اینکه تا کنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.