به گزارش کسب و کار نیوز، امین کلاهدوزان مهمترین ویژگی اینماد را قرار دادن کسب وکارها در اتاق شیشه دانست و اظهار داشت: وقتی که مشتری به هر دلیلی اعتراض و شکایتی داشته باشد همان لحظه امکان ثبت وجود دارد و شرکت فروشنده هم نمیتوان آن را انکار کند چرا که اطلاعات خرید کاملاً ثبت شده است.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: شکایتهای واصله از چند طریق قابل رسیدگی است که در این خصوص یا از طریق شورای صنفی یا کارشناسان مرکز و یا در مرحله داوری آنلاین توسط سه کارشناس خبره و بی طرف مورد رسیدگی قرار میگیرد و پس از بررسی حق را یا به خریدار و یا فروشنده میدهد.
وی گفت: مکانیزم شفاف سازی بررسی شکایات و رضایتمندی مشتریان در اینماد به گونهای تعریف شده که نشان میدهد هر شرکت در طول دوران حضور خود در بازار به چه میزان توانسته رضایت مشتری را جلب کند و یا برعکس میزان شکایتها از شرکت هم مشخص است. بنابراین این مسئله باعث شده کسب کارها نسبت به اعتبار خود در بازار حساس شده و سعی در جلب رضایت مشتری داشته باشند.
کلاهدوزان افزود: بررسی تعداد کل شکایت در اینماد خود باعث شده تا کسب و کارهای متخلف از کسب و کارهای قانونی جدا شوند و این طرح توانسته به شدت شکایتهای حل نشده در کشور را کاهش دهد.
وی تاکید کرد: اکثر شکایتها در اینماد کمتر از ۱۵ روز رسیدگی و با مکانیزمهای گفته شده حل میشود.