صفحه اصلی / اسلایدر / سود صندوق‌ها ۲۰ درصد بیشتر از بازار سرمایه/ سهم ۵۰ درصدی صندوق‌ها در معاملات روزانه
سود صندوق‌ها ۲۰ درصد بیشتر از بازار سرمایه/ سهم ۵۰ درصدی صندوق‌ها در معاملات روزانه

سود صندوق‌ها ۲۰ درصد بیشتر از بازار سرمایه/ سهم ۵۰ درصدی صندوق‌ها در معاملات روزانه

کسب و کار نیوز- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به سهم ۵۰ درصدی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در معاملات روزانه بورس، اعلام کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری سود و بازدهی بالاتری از بازار سرمایه داشته‌اند که تا ۲۰ درصد هم می‌رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید عشقی در مراسم رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی اظهار کرد: صندوق بازنشستگی تکمیلی ابزاری است که برای تمام ذینفعان در میان مدت و بلند مدت برکات زیادی دارد. این صندوق هم با پیشگامی نهادهای مالی تاسیس شد و به زودی کار خودش را آغاز می‌کند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی توسعه سرمایه‌گذاری‌ها بوده است. در دو سال گذشته ارزش دارایی‌های صندوق تا دیروز به ۸۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده که شامل انواع دارایی صندوق‌های مختلف بوده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق‌های سهامی از ۴۵ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و با توجه به توسعه نهادهای مالی امیدواریم هر چه سریعتر این توسعه ادامه داشته باشد. یکی از ویژگی‌ها این بوده که صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازدهی بالاتری از بازار در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشته‌اند.

عشقی ادامه داد: در نوسانات بازار بهتر عمل می کنند و فاصله بازدهی کسب شود و ۴۰۶ صندوق سرمایه‌گذاری داریم که بیش از ۷۵ درصد اینها بازدهی بالاتری از بازار سرمایه داشته‌اند.

وی اظهار کرد: امروزه بیش از هشت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و بیش از ۶۰ درصد آن افراد حقیقی هستند و با ادامه این روند امیدواریم شاهد ثبات بیشتر در بازار باشیم. مسئله مهم دیگر اینکه نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در معاملات روزانه بورس است که در دو سال گذشته ۱۸ درصد بود و امروز به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: بازدهی صندوق‌های سهامی ما سه برابر بیشتر از بازارهای موازی بوده است و امیدواریم صندوق‌های بازنشستگی بتواند نقش مهمی در این بازار ایفا کند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.