صفحه اصلی / اسلایدر / الحاق اراضی ۴ شهر برای اجرای نهضت ملی مسکن در شورای عالی شهرسازی تصویب شد
الحاق اراضی ۴ شهر برای اجرای نهضت ملی مسکن در شورای عالی شهرسازی تصویب شد

الحاق اراضی ۴ شهر برای اجرای نهضت ملی مسکن در شورای عالی شهرسازی تصویب شد

کسب و کار نیوز- دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب الحاق اراضی ۴ شهر برای اجرای نهضت ملی مسکن در شورای عالی شهرسازی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، خسرو دانشجو معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اعلام برگزاری هفتمین جلسه شورای‌عالی معماری و شهرسازی در سال جدید از اتخاذ تصمیم این شورا برای ۶ دستور تعیین شده در این شورا خبر داد. معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دستور نخست شورا مربوط به مغایرت اساسی طرح تفصیلی شهر گرگان با طرح جامع بود، گفت: در خصوص مغایرت اساسی شهر گرگان، پیشنهاد‌های استان در اینباره در ۲۲ بند ارایه و بررسی شد که برخی از آن‌ها مربوط به تعریض عرض معابر و برخی نیز مربوط به تغییر کاربری بود که با برخی از این بند‌ها از جمله تعریض معابر موافقت و با برخی دیگر که مرتبط با تغییر کاربری بود از جمله تغییر کاربری فضای سبز مخالفت شد.

موافقت با الحاق دو قطعه زمین ۳۱ و ۱۲ هکتاری به محدوده شهر تایباد

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با الحاق دو قطعه زمین به مساحت ۳۱ هکتار و ۱۲ هکتار به شهر تایباد خبر داد و افزود: مقرر شد تا دو قطعه زمین به مساحت‌های ۳۱ و ۱۲ هکتار برای اجرای نهضت ملی مسکن به شهر تایباد الحاق شود. دلیل این موافقت نیز موقعیت مناسب این دو قطعه زمین و اتصال آن‌ها به محدوده شهر و دسترسی به زیرساخت‌های شهری بود.

الحاق ۳۰ هکتار اراضی به شهر جدید بهارستان

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران همچنین از موافقت اعضای شورا با الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهر بهارستان به منظور تولید مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

اراضی واقع در محدوده شهری روستای آتشگاه به محدوده روستا افزوده می‌شود

وی گفت: انتزاع بخشی از روستای آتشگاه در مجاورت شهر رشت نیز مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد تا با هدف صیانت از اراضی زراعی داخل محدوده طرح هادی علاوه بر بازنگری طرح، اراضی واقع در محدوده شهری از محدوده شهر خارج و به محدوده روستا افزوده شود.

به گفته دانشجو، این اقدام شورای‌عالی شهرسازی و معماری علاوه بر حفظ اراضی زراعی در پاسخ به درخواست‌های مردمی انجام شد.

۴۵.۵ هکتار اراضی به محدوده شهر دامغان الحاق می‌شود

دانشجو از دیگر موضوعات بررسی شده در هفتمین جلسه شورا را بررسی الحاق دو قطعه زمین به مساحت‌های ۴۵.۵ هکتار و ۱۱۸ هکتار به شهر دامغان عنوان کرد و گفت: اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری با الحاق اراضی ۴۵.۵ هکتاری که در اختیار دانشگاه بود برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به دلیل موقعیت مناسب آن موافقت کردند. اما بنا بر نظر اعضای شورای‌عالی با الحاق ۱۱۸ هکتار از اراضی به محدوده شهر دامغان به دلایلی از جمله انفصال کالبدی قابل توجه از محدوده شهر مخالفت شد.

به گفته دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، با الحاقی که پیش‌تر در شورای عالی به شهر دامغان انجام شد مجموعا ۹۰ هکتار به شهر دامغان الحاق شده است که این میزان زمین می‌تواند پاسخگوی نیاز آن شهر به مسکن باشد.

موافقت با تبدیل شهر جدید پرنیان به سه شهرک مسکونی

وی همچنین از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با تبدیل شهر جدید پرنیان در استان قم به سه شهرک مسکونی خبر داد و افزود: در خصوص تغییر رویکرد شهرسازی، مقرر شد تا شهر جدید پرنیان در استان قم به سه شهرک تبدیل شود که در این خصوص با نظر استان موافقت شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.