صفحه اصلی / اسلایدر / آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت ارسال شد/عرضه انبوه خودروهای برقی از سال آینده
آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت ارسال شد/عرضه انبوه خودروهای برقی از سال آینده

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت ارسال شد/عرضه انبوه خودروهای برقی از سال آینده

کسب و کار نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت از تولید و عرضه خودروهای برقی به‌صورت انبوه از سال آینده خبر داد و گفت: تعداد زیادی خودرو آماده تحویل به مردم است و امسال رکورد تولید خودرو را خواهیم زد.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس علی‌آبادی در مورد برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: تعداد زیادی خودرو آماده تحویل به مردم است و وزارت صمت با تسهیلگری شرایط را فراهم می‌کند و مردم در این مورد نگران نباشند.

وی افزود: اختلاف‌نظرها بین سازمان استاندارد، محیط زیست و خودروسازان در مقررات و ضوابط بوده است که با دستور رئیس جمهور در حال گذر از این مشکل هستیم. مردم نگران نباشند؛ زیرا خودروها تولید شده‌اند و امسال رکورد تولید خودرو را خواهیم زد.

وزیر صمت گفت: در تحویل خودروها به مشتریان این موانع را بر می‌داریم و کسانی که به حساب خودروسازان یا سازمان حمایت پول واریز کردند خودروی خود را تحویل خواهند گرفت و روندها دنبال می‌شود و شرکت‌ها و خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند. علی‌آبادی ادامه داد: خودروهای مونتاژی هم تولید شده که به‌زودی اطلاعات آنها نیز اعلام می‌شود.

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت ارسال شد

وی با بیان اینکه آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده تنظیم و تدوین شد و به دولت ارسال شده است، گفت: در جلسه هیئت دولت مطرح و تصویب خواهد شد که در این بخش تسریع خواهیم داشت.

وزیر صمت در مورد واردات خودروهای نو نیز، بیان کرد کرد: روال کاری واردات خودروهای نو انجام می‌شود و تعداد زیادی خودرو وارد شده که یک نمایشگاهی برپا می‌کنیم و مردم می‌توانند خودروها را ببینند.

تولید و عرضه خودروهای برقی به‌صورت انبوه از سال آینده

علی‌آبادی با اشاره به اینکه مسیر ساخت انبوه اتوبوس‌های برقی به صورت انبوه آغاز شده است، گفت: احتمالاً مردم تا آخر امسال تعداد قابل توجهی اتوبوس برقی در شهر مشاهده خواهند کرد و از این اتوبوس‌های برقی استفاده خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه سال آینده خودروهای برقی به‌صورت انبوه برای مردم عرضه خواهد شد، بیان داشت: ساخت موتورسیکلت برقی به‌صورت تجاری آغاز شده و در زمینه تولید خودروی برقی نیز دو شرکت جلوتر از بقیه هستند، البته در ساخت موتورسیکلت به صورت تجاری بعضی ازشرکت‌ها کار را شروع کرده‌اند.

وزیر صمت با اشاره به واردات، ادامه داد: واردات خودروهای برقی که قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند، نیز در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهند بود.

 

گفتار درمانی در بازار خودرو

بابک صدرایی، کارشناس خودرو

بازار خودرو ایران تبدیل به یک بازار وابسته به عوامل روانی شده است. هر خبری چه اخبار کلان چه مثبت و چه منفی، چه خبرهای مربوط به صنعت و… بازار را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. در مواردی متاثر از این وضعیت، متقاضیان بازار خودرو امیدوار به تجربه وضعیت بهتری در این بازار می‌شوند که این امیدواری نیز به‌نوبه خود منجر به ایجاد رکود و ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهد شد.

در سال ۹۶ که هنوز دور جدید تحریم‌ها آغاز نشده بود و کشور مشکلی در باب تامین دارو و نهاده‌های دامی نداشت، تنها ۶۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شد. حال جای سوال است که چگونه در حال حاضر برخی از افراد از واردات خودرو با تعداد ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار دستگاه سخن گفتند و می‌گویند.

حتی اگر مشکل تامین ارز کشور برطرف شود، به دلیل تحریم‌های آمریکا خودروسازان معتبر جهانی نظیر تویوتا، کیا، هیوندای، مزدا و… به شکل رسمی  محصولات خود را به خریداران ایرانی نمی‌فروشند و واردکنندگان برای خرید خودرو در خارج از مرزهای کشور باید به دلالان بازار آزاد کشورهای دیگر مراجعه کنند تا شاید بتوانند با قیمتی بالاتر از قیمت نمایندگی‌ها محصول یا محصولات مد نظر خود را تهیه و وارد ایران کنند.

دیگر عامل اصلی موثر بر بازار خودرو، جدی‌تر شدن بحث واردات خودروهای کارکرده است. این مورد هم قدری رکود بازار خودرو را عمیق‌تر کرده است. به‌عبارتی، می‌توان گفت بیشتر عوامل روانی و وعده ‌و وعیدهاست که بازار خودرو را در رکود فرو برده و در این میان، موضوع مهم این است که این عوامل تا چه زمانی بر این بازار تاثیرگذار خواهند بود.

گفتاردرمانی و خبردرمانی در بازار مبنی بر این که واردات خودروهای دست دوم را داریم آزاد می‌کنیم، قیمت‌گذاری‌های دستوری اخیر در بازار خودرو و همچنین انتشار یک‌سری اخبار سیاسی که حاکی از توافق و مذاکره بود در کنار اخبار صنعت خودرو سبب شد تا قیمت خودرو در بازار تا حدودی کاهش پیدا کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.