چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / تولید ۲۵۰ هزار تن ابریشم فرش در کشور
تولید ۲۵۰ هزار تن ابریشم فرش در کشور

تولید ۲۵۰ هزار تن ابریشم فرش در کشور

کسب و کار نیوز- رئیس مرکز ملی فرش گفت: طی سال گذشته ۲۵۰ هزار تن تولید ابریشم داشته‌ایم که ۹۰ درصد آن در بخش فرش مصرف می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، فرحناز رافع گفت:در مجموع ۵۰ میلیون دلار به صورت رسمی صادرات فرش داشته‌ایم، ولی با توجه به مسایل تحریم بخشی از صادرات فرش دستباف به صورت غیر رسمی انجام می‌شود. او گفت:بنابراین تلاش‌هایی انجام شد تا مسأله صادرات حل شود و به همین دلیل در بودجه ۱۴۰۲ توانستیم صادرات فرش را به جز مواد اولیه، معاف از پرداخت تعهد ارزی کنیم.

رافع گفت: ما در زمینه تولید در سال گذشته ۷ درصد رشد داشته‌ایم و همچنین در بحث واردات ابریشم هم طی سال گذشته ۲۵۰ هزار تن تولید ابریشم داشته‌ایم که ۹۰ درصد آن در بخش فرش مصرف می‌شود. رئیس مرکز ملی فرش گفت:در سال ۹۵ صادرات فرش دستباف ما ۳۶۰ میلیون دلار و در سال ۹۶ نیز صادرات فرش ما ۴۲۶ میلیون دلار بوده است، اما در سال ۹۷ بیشترین میزان صادرات را داشتیم که حدود ۷۰۰ میلیون دلار بود. او گفت:بخشی از فرش دستباف ایران از مبادی رسمی مانند فرودگاه به صورت کالای مسافری صادر می‌شود و بخشی هم به صورت قاچاق صادر می‌شود لذا این میزان صادرات قابل ثبت نیست.

رافع تحریم‌ها را معضل اصلی صادرات فرش خواند و گفت:اگر تحریم‌ها برداشته شود صادرات فرش دستباف ایران رشد فزاینده‌ای خواهد داشت. او گفت: بعضی اوقات فرش توسط ربات بافته می‌شود و فقط این مساله از سوی متخصصان قابل تشخیص است بنابراین با اخذ شناسنامه یا گواهی اصالت امکان تخلف در این حوزه کاهش می‌یابد.

همچنین مطالعه کنید:

برنامه اجرایی اقتصاد دریا محور در سه بخش نهایی شد/تکمیل ۱۳۰ هزار مسکن مهر در دولت مردمی

به گزارش کسب و کار نیوز ، «علی بهادری جهرمی»سخنگوی دولت در مقدمه نشست خبری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.