چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / بیش از ۱۵ هزار مشترک صنعتی جدید گازدار شدند
بیش از ۱۵ هزار مشترک صنعتی جدید گازدار شدند

بیش از ۱۵ هزار مشترک صنعتی جدید گازدار شدند

کسب و کار نیوز- مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: طی دو سال گذشته، ۱۵۲۳۸ مشترک صنعتی جدید در کشور از سبد انرژی گاز بهره ‏مند شده‏ اند که ۲۲۸۶ مورد از آن‌ها، جزء صنایع عمده هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با گازرسانی‌های انجام‌شده، بهره‏ مندی خانوار شهری به ۹۸.۶۳ درصد و روستایی به ۸۶.۳ درصد رسیده است.او افزود: طی دو سال گذشته، ۱۵۲۳۸ مشترک صنعتی جدید در کشور از سبد انرژی گاز بهره ‏مند شده‏ اند که ۲۲۸۶ مورد از آن‌ها، جزء صنایع عمده هستند.

رحمانی ادامه داد: درخصوص نقشه راه مقاوم‏ سازی نیز با شرکت گاز استان گیلان به نیابت از شرکت‌های گاز استانی قراردادی به امضا رسیده و مقاوم‏سازی تأسیسات و تجهیزات آغاز شده است.مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران توضیح داد: توسعه گازرسانی به اکثر مناطق فاقد گاز و ایجاد زیر‏ساخت برای جایگزینی سوخت مایع جهت صنایع تولیدی از اهم دستاورد‌های ۲ سال گذشته است.

او افزود: عملیات گازرسانی به مناطق فاقد گاز در استان سیستان و بلوچستان با استفاده از همکاری چندین شرکت گاز استانی، به‌عنوان یکی از تکالیف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد که هم‌اکنون نیز در حال اجراست.رحمانی ادامه داد: طی ۲ سال اخیر، ۷ شهر و ۱۴۵ روستا در استان سیستان و بلوچستان و ۳ شهر و ۲۴ روستا در استان هرمزگان از نعمت گاز بهره‌مند شده و برنامه توسعه گازرسانی به این دو استان به صورت ویژه در دستورکار قرارگرفته است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در ادامه، تصریح کرد: با توسعه گازرسانی در بخش خانگی و صنعتی، حدود ۱۴/۱ میلیارد لیتر سوخت مایع در کشور صرفه جویی شده و این در حالی است که طی همین بازه زمانی، تعداد ۷۴ هزار واحد موتورخانه بهینه سازی و حدود یک میلیون اتصالات مفصلی تاکنون نصب یا جایگزین شده است.

رحمانی درخصوص مصوبات شورای اقتصاد توضیح داد: مقدار گاز صرفه‏جویی شده مطابق با جدول مصوبه شورای اقتصاد، برای ۷۴ واحد موتورخانه بیش از ۴۳۵ میلیون مترمکعب و برای حدود یک میلیون اتصال مفصلی در یک سال، بیش از ۳۲ میلیون مترمکعب پیش ‏بینی شده که این مهم، بر اساس مصوبه به انجام رسیده است.

به گفته او، با ایجاد زیرساخت گازرسانی به مناطق فاقد گاز و دسترسی صنایع به گازطبیعی، ضمن استفاده از سوخت پاک گازطبیعی بجای سوخت‏ های مایع، این مهم علاوه بر کاهش آلایندگی، موجب ایجاد ارزش افزوده ناشی از جایگزینی سوخت مایع می‌شود.مدیر امور گازرسانی گفت: به طور کلی، گازرسانی به صنایع و روستا‌ها از لحاظ اقتصادی و زیست‌محیطی، بازدهی بالایی داشته و به پیشرفت و توسعه پایدار کشور کمک شایانی می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی آفریقایی‌ها برای توسعه تجارت با ایران/ توسعه بازارهای صادراتی در دولت سیزدهم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی‌آبادی در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.