صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / احتمال دارد طرح تحقیق و تفحص از طرح نهضت ملی مسکن در مجلس کلید بخورد
احتمال دارد طرح تحقیق و تفحص از طرح نهضت ملی مسکن در مجلس کلید بخورد

احتمال دارد طرح تحقیق و تفحص از طرح نهضت ملی مسکن در مجلس کلید بخورد

کسب و کار نیوز- عضو کمیسیون امنیت مجلس هشدار داد در صورتی که وزیر راه و شهرسازی گزارش دوره ای از عملکرد وزارتخانه متبوعش در طرح نهضت ملی مسکن در استانهای مختلف را به نمایندگان مجلس ارایه ندهد، مجلس در جایگاه نظارتی، طرح تحقیق و تفحص از این وزارتخانه در بخش طرح نهضت ملی مسکن را به جریان خواهد انداخت.

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس مقتدایی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: موضوع مسکن و مسایل پیرامون آن از جمله مسایلی است که در مجلس مدتها مورد بحث قرار گرفته است. در همین راستا در قالب قانون جهش تولید مسکن که به تصویب مجلس رسیده است، دولت موظف شده است که سالیانه یک میلیون واحد مسکونی برای گروه های هدف تولید کند.

وی تاکید کرد: اما حقیقت این است روند اجرایی و عملکردی طرح نهضت ملی مسکن از استانی به استان دیگر متفاوت است.

وی تصریح کرد: با توجه به تنوع عملکردی وزارت راه در طرح نهضت ملی مسکن در سرتاسر کشور، لذا پیشنهاد می شود وزیر راه شهرسازی یک جریان بازرسی، بررسی و نظارتی را در طرح نهضت ملی مسکن ایجاد کنند، در غیر این صورت مجلس به عنوان طرح تحقیق و تفحص و یا ابعاد نظارتی دیگر در این زمینه ورود پیدا خواهد کرد.

نماینده مجلس خاطرنشان ساخت: با توجه به اراده وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن، باید اهتمام بیشتری به خرج دهد و تلاش کند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را سرعت بیشتری دهد. مقتدایی گفت: شورای مسکن استانها ماموریت دارد که نسبت به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در هر استان اقدام کند، اما ساماندهی ثبت نام متقاضیان، تامین زیرساختها، تعامل با سیستم بانکی و… از جمله مواردی است که وزارت راه باید در این زمینه سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: لازم است که وزیر راه و شهرسازی در جهت تنویر افکار عمومی به صورت دوره ای گزارش عملکرد و.پیشرفت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در اختیار مجلس قرار دهد.

همچنین مطالعه کنید:

شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند/ فرصت خطا نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.