صفحه اصلی / اسلایدر / پیش‌بینی جالب رییس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها/ طلا و سکه بخریم یا نخریم؟
پیش‌بینی جالب رییس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها/ طلا و سکه بخریم یا نخریم؟

پیش‌بینی جالب رییس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها/ طلا و سکه بخریم یا نخریم؟

کسب و کار نیوز- رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره پیش‌بینی وضعیت بازار طلا و سکه گفت: باتوجه به کاهش قیمتی که از ابتدای سال بوده قیمت‌ها به ثبات خوبی رسیده و مردم منتظر کاهش بیشتر نباشند.

به گزارش کسب و کار نیوز، نادر بذرافشان با اشاره به این‌که از ابتدای امسال رکورد سنگینی را در صنعت طلا شاهد بودیم، افزود: در دوران کرونا این میزان رکود و کاهش تقاضا را نداشتیم و امروز ٧٠ درصد از واحدهای تولیدی دچار مشکل شده‌اند. بذرافشان با اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار طلا از ابتدای سال تاکنون، عنوان کرد: از ابتدای امسال تا به امروز قیمت انس جهانی ١.۶ درصد یعنی ٣١ دلار، هر مثقال طلا ۶.۶ درصد، قیمت سکه ٧.٧ درصد، قیمت سکه قدیم ٨.٩ درصد و حباب سمت ١٢.۵ درصد کاهش پیدا کرده‌است.

بذرافشان در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: باتوجه به کاهش قیمتی که از ابتدای سال بوده قیمت‌ها به ثبات خوبی رسیده مردم منتظر کاهش بیشتر نباشند، اما نمی‌توان نوسانات بازار ارز و اونس جهانی طلا را در صورت وجود، نادیده گرفت.

فعالیت کانال‌های غیررسمی مورد تایید نیست

بذرافشان همچنین با بیان اینکه فعالیت کانال‌های غیررسمی در فضای مجازی مورد تایید نیست، اظهار داشت: یکسری کانال‌های غیررسمی فعال هستند که مورد تایید اتحادیه نیستند و کانال رسمی مورد تایید هنوز راه اندازی نشده‌است.

وی تاکید کرد: نرخ روز طلا با توجه به انس جهانی و اولین معامله فیزیکی که ساعت ١١ به بعد در بازار تهران انجام می‌شود، قابل اتکا است و معاملات فردایی مورد تایید نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.