صفحه اصلی / اسلایدر / واردات تاکسی‌ برقی در اولویت وزارت صمت است
واردات تاکسی‌ برقی در اولویت وزارت صمت است

واردات تاکسی‌ برقی در اولویت وزارت صمت است

کسب و کار نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در مسئله واردات خودرو اولویت با خودروهای برقی است گفت: در هماهنگی با رئیس کل بانک مرکزی قرار شد که شرایط ساده تری را برای واردات خودرو‌های برقی فراهم کنیم و در درجه اول، اولویت با واردات تاکسی‌های برقی است.

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس علی آبادی با بیان این که آیین نامه واردات خودرو‌های نو و کارکرده برقی تا ده روز آینده تدوین می‌شود گفت: نوآوری هایی را در تدوین این آیین نامه مد نظر قرار خواهیم داد، زیرا اولویت ما واردات خودرو‌های برقی است.

وی اضافه کرد: بنا داریم تحولی در وضع خودرو به وجود آوریم یعنی علاوه بر اینکه خودرو‌های موجود در یک وضع مناسبتری عرضه شوند خودرو‌های برقی نیز در اولویت وارد شوند که در تدارک زیرساخت‌های لازم برای خودرو‌های برقی هستیم. علی آبادی گفت: نوآوری در حوزه خودرو‌های برقی بحث بسیار مهمی است که قرار است در کشور اتفاق بیفتد و منافع سرشاری را نصیب کشور کند از این حیث ما در موضوع محیط زیست هم وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد ضمن اینکه درآمدی که ناشی از عدم مصرف سوخت‌های فسیلی نصیب کشور می‌شود.

وزیر صمت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ممکن است واردات خودرو‌های نو و کارکرده به خودرو‌های برقی محدود شود؟ افزود: اولویت ما واردات خودرو‌های برقی است.  علی آبادی در باره زمان عملیاتی شدن این طرح گفت: در هماهنگی با رئیس کل بانک مرکزی قرار شدکه شرایط مناسب و ساده تری را برای واردات خودرو‌های برقی فراهم کنیم. در درجه اول اولویت با واردات تاکسی‌های برقی خواهد بود، زیرا مصارف و منفعت بیشتری را نصیب کشور می‌کند ضمن اینکه تاثیر بیشتری در محیط زیست خواهد داشت به جهت اینکه مقدار سوخت بیشتری را مصرف می‌کنند البته اولویت‌های بعدی خودرو‌های اشتراکی و خودرو‌های مردم خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند/ فرصت خطا نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.