صفحه اصلی / اسلایدر / سازمان بورس خبر داد/تامین مالی ۱۵هزار میلیارد ریالی از بازار سرمایه برای خرید ماشین‌آلات
سازمان بورس خبر داد/تامین مالی ۱۵هزار میلیارد ریالی از بازار سرمایه برای خرید ماشین‌آلات

سازمان بورس خبر داد/تامین مالی ۱۵هزار میلیارد ریالی از بازار سرمایه برای خرید ماشین‌آلات

کسب و کار نیوز- سفر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به استان کرمان و برگزاری همایش آشنایی با ابزارهای تامین مالی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی کرمان منجر به انتشار ١٥ هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، این سازمان در گزارشی از کسب نتیجه مثبت سفرهای استانی رییس سازمان بورس خبر داد و اعلام کرده است: یک شرکت تامین سرمایه با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت جهان فولاد سیرجان (سهامی عام) را به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال از طریق فرابورس ایران از روز یکشنبه (یکم مرداد ۱۴۰۲) به مدت سه روز کاری در نمادهای فجهان۰۶۱ الی فجهان۰۶۴ عرضه کرد.

این صکوک به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال جهت خرید ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه احیاء آهن اسفنجی از طریق فرابورس ایران عرضه شد. همچنین این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۲۳ درصد است که اقساط آن هر ٣ ماه یک‌بار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌گردد.

ضمناً، ناشر صکوک مرابحه مذکور شرکت واسط مالی مرداد چهارم بوده و ضامن پرداخت مبلغ اصل و اقساط آن بانک تجارت است.

شایان ذکر است ، اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، اتاق بازرگانی کرمان میزان فعالان بازار سرمایه کشور درهمایش آشنایی با ابزارهای تامین مالی بود. در این همایش فعالان اقتصادی استان کرمان با ابزارهای تامین مالی از بستر بازار سرمایه آشنا شدند. در کمتر از ۳ ماه از برگزاری همایش، شرکت تامین سرمایه تمدن که در این همایش حضور داشت توانست مجور انتشار ۱۵ هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه را از سازمان بورس واوراق بهادار برای شرکت جهان فولاد سیرجان اخذ کند.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.